
Основната промяна в Магове Експерти е, че имате на разположение пет бои, всяка с карти от едно до петнадесет. Тук няма козове или шутове, но за сметка на това една от боите, червените магове, е винаги коз и побеждава останалите. Добавянето на пета боя доста увеличава броя на картите и съответно усложнява коректното предсказване на ръцете.
Друга голяма новост са така наречените клейма. Те представляват жетони с различните цветове на боите, както и няколко черни и бели такива. Това всъщност е доразвитие на идеята от Магове Хлапета за взимане на жетон вместо отброяване на точки и, според мен, е стъпка напред от листите и химикалките в Магове. Освен еволюцията в отброяването, жетоните имат и друга цел. Тъй като те са ограничени, ако трябва да вземете такъв от цвят, който е изчерпан, можете да го направите само като го вземете от друг играч, а в замяна той получава бяло клеймо. То играе ролята на жокер и може да се ползва за връщане на ръка от всеки цвят.

Така в Магове Експерти сте изправени пред нов избор – дали да се откажете от ръцете си от определен цвят, или да дадете на опонентите си преднина. Ако пък изтеглите тъжна ръка и нямате големи жансове да реализирате никакви разигравания, можете да поемете ролята на черния маг. Ако го направите през целия ход, в който държите фигурката на черния маг, целта ви ще няма да е предсказание на ръцете си, а да прецакате останалите играчи. Естествено, тази добавка веднага изстреля играта доста нагоре в личната ми класация.
Това, което прави Магове Експерти наистина екстремна обаче, е правилото, според което не само трябва да предскажете правилно (и съответно да върнете) взетите от вас клейма от различни цветове, но и не трябва да печелите такива ръце, за каквито не можете да върнете съответното клеймо. Ако все пак това ви се случи (благодарение на собственото ви неумение, или пък като „подарък” от някой опонент), ще трябва да вземете от масата черно клеймо, което ви носи наказателни точки.
Финални думи
Игрите от серията Магове се оказаха изненадващо интересни и ангажиращи вниманието, въпреки че са от един тип заглавия, които обикновено не са нищо повече от филъри между по-големи игри. Ако трябва да избирам между трите, определено бих се спрял на Магове Експерти, защото най-точно пасва на природата ми на конфликтен играч – възможностите да загубите приятелите си при нея са много разнообразни, а ако сте пресметливи (и поне малко зли) ще имате доста шансове за това.

Хлапетата от друга страна, са страхотни, ако искате вашето дете да се включи в хобито, но играта наистина е насочена към детската аудитория и не бих я препоръчал извън тази цел. За сметка на това, тя се справя доста успешно с ролята си и спокойно можете да я пласирате сред малчуганите (колкото и грешно да звучи).
В тази връзка оригиналната игра Магове е точно по средата между двете – не прекалено опростена, за да се определи като детска игра, но не и достатъчно състезателна, за да излезе от рамките на семейните заглавия. Единственият ѝ минус за мен е отброяването на точките, което е доста по-елегантно организирано в другите две игри.
Следователно всяка от трите игри от семейството на Магове мога да препоръчам на различна група. Ако харесвате много леки семейни игри с щипка конфликт, бих препоръчал да се насочите към оригиналната Магове. Хлапетата са най-подходящи за децата, а Експертите биха ви харесали ако сте доволни от Магове и/или харесвате по-състезателни и предизвикателни игри. Ако пък всяка от тях ви звучи интересна по свой начин (а те определено са такива), то можете да вземете всички и спокойно да разнообразявате сесиите си с различните по лекота и състезателност Магове.