
На 27 януари 2010 г. Стив Джобс представи първия таблет на Apple, iPad – устройство, което се позиционира между смартфона и лаптопа. През последните пет години устройството се превърна в един от най-популяните продукти на компанията. Откакто таблетът беше пуснат през 2010 г. Apple обяви няколко модела, включително iPad mini и iPad Air 2, и е продала над 200 милиона бройки от своите iPad-и.
ВИЖ ОЩЕ: НАЙ-ДОБРИТЕ ИЗОБРЕТЕНИЯ НА ТВОРЧЕСКИТЕ ГОДИНИ
Сега може да приемаме таблетите за даденост, но преди пет години iPad беше смела идея, която се сблъска с голяма доза скептицизъм. За някои той не представляваше нищо повече от по-голям iPod touch, други вярваха, че на пазара няма място за такова устройство, както и че то няма достатъчно ясна цел. Няколко седмици след неговото пускане стана ясно, че в този таблет има много потенциал и че ще се превърне в един от бестселърите, представени от Стив Джобс, за съжаление последният.
Сега прожекторите падат върху фаблетите, които все повече започват да изместват таблетите, дори Apple през септември представи iPhone-и с по-голям дисплеи, които вече имат рекордни продажби в редица страни. Въпреки всичко, технологичната индрустрия едва ли щеше да бъде това, което е в момента, защото това, което направи хит iPad беше, че ни накара да преосмислим персоналния компютър.
Представянето на iPad на 27 януари 2010: