Освен ако не сте живели под камък (ха, банално начало) в последните година-две, би трябвало да знаете, че flicking игрите са хит. Е, явно все пак имате нужда от обяснение, щом питате (а и да не питате, няма как да знам, но не прецаквайте интрото!)… Настолните игри с побутване, пошляпване, перване или друг вид движение, подобно на познатата ви от ученическите години масльонка, са подкатегория на игрите на ловкост и придобиха небивала популярност след хита Flick ’em Up! Съвсем очаквано е в обозримото бъдеще да видим още доста заглавия да си пробват късмета в тази ниша. Едно от тях е и Ice Cool – пингвинската фиеста на Brain Games!
Трябва да си призная, че започнах тестването на ледено яката (слабо, знам) игра на латвийския издател доста отдавна, но противоречивите отзиви от участниците в тестовете ме накараха да забавя малко ревюто, за да обмисля какво точно да ви кажа за нея. Но това не ви интересува все още, нали? Това, което искате да знаете е как така кутията на Ice Cool e и игралното поле? Ice Cool съдържа в себе си пет отделни „капака“, свързването на които образува доста обемното поле за игра и представлява пингвинското училище, в което сте на път да се хвърлите.
Оказва се, че учениците-пингвини мразят даскалото точно толкова, колкото и обикновените ученици – в Ice Cool сте бягащи от час такива! До трима от вас поемат ролята на непослушни пингвини, скипнали уроците, за да се насладят на малко риба. Тъй като тичането е забранено, на последния участник се налага да раздава правосъдие. Той влиза в ролята на така наречения hall monitor, или казано по-точно – оня досаден зубър, дето винаги помага на учителите да предотвратят всичко забавно навреме.
Тематичното обяснение на Ice Cool е достатъчно симпатично, че да ме грабне и трябва да призная, че сглобяването на игралното пространство от петте части в кутията ми вдигна доста високо очакванията, макар да не си падам по игри на ловкост. Същността на играта е очевидна и абсолютно елементарна – трябва да „пернете“ специално пригоденото за целта пингвинче във вашия цвят през вратите на училището, над които има риба. Асиметричният елемент в Ice Cool е под формата на гореспоменатия hall monitor – той не желае да погълне прясна риба, а има за цел да предотврати размириците в пингвинското училище, като „догони“ всички нарушители на спокойствието. Резултатът е съмнителен, защото провокира една голяма гоненица, но кой съм аз да поставям под въпрос основите на пингвинското образование?

Всичко това правите чрез леко (или не толкова) побутване с пръст, което е единствената трудност, която ще срещнете в Ice Cool. Ироничното е, че правилата са толкова леки, че можете да ги обясните с няколко думи и като покажете на останалите как се играе, но научаването и овладяването на flicking-а отнема известно време. Това може да доведе по-раздразнителните от вас до бързо намразване на играта, защото наистина е трудничко да свикнете с удрянето на пингвините (и с болката, която го съпътства).
Ако искате още правила, ето ги! Ice Cool се играе толкова рундове, колкото има играчи, като се редувате да бъдете гонещия. Всички ученици разполагат с лична карта и ако бъдат хванати, тя им се отнема от дежурния пингвин. Един рунд приключва или когато някой събере всичката си риба, или когато hall monitor-ът хване всички тичащи по коридорите ученици. На края на всеки рунд получавате толкова риба, колкото сте събрали от таблото, а в случая на гонещия – колкото лични карти сте конфискували. Рибата в Ice Cool идва под формата на карти с точки от една до три, като тези с най-малка стойност имат бонус – кънки. Ако използвате две от тях, можете да получите още един ход, веднага след първия (без да губите точките на картите).