youtube

Миналия месец стана ясно, че YouTube обмисля пускането на платен абонамент на видео съдържанието в популярния сайт и изглежда тези планове все повече се доближават до реализация. Има голяма вероятност новата VOD  (video on demand) услуга да стартира през следващите няколко месеца, казват неназовани източници пред The Verge. Компанията е изпратила писмо, което може да видите по-долу, до създателите на популярните канали, че тази програма, която все още няма име, ще бъде налична скоро.

Абонаментът ще предлага видеа без реклами, както и възможността да се съхраняват клипове офлайн на мобилни устройства срещу цена от около 10 долара месечно. Услугата ще позволи на ютюбърите да решат кои техни видеа да се виждат, ако потребителите са избрали платената премиум версия. Има вероятност да се предлага и абонамент на по-ниска цена за определени категории, като музика и програми за деца. Напомняме, че YouTube Music Key, която е в бета и работи с покани от ноември и може да ни служи като ориентир, ще струва 7.99 долара на месец, когато стане общодостъпна.

Новата абонаментна услуга ще предлага на големите канали нов начин за изкарване на пари, с което се цели задържането на популярните лица в YouTube. Сайтът ще продължи да взима около 45% от приходите, генерирани от реклами, но на партньорите вече ще се предлага и дял от платения абонамент – двете части ще бъдат събрани и така ютюбърите ще получават общо 55% от изкараното. Дялът на индивидуалните партньори ще се определя на базата на това колко време техните зрители са прекарали в гледане на канала им, така че в крайна сметка някои канали (по средата – не най-големите, но не и твърде малки) може да не печелят кой знае колко от този абонамент.

Новият абонамент може да дойде и с някои подводни камъни. Според източниците на The Verge, YouTube ще накара създателите на съдържание да се включат в новата програма, иначе всяко тяхно видео в канала им ще бъде заключено, без да може да се види от потребителите. Това най-вероятно няма да се хареса и на двете страни – както на ютюбърите, така и на техните фенове. „Въпреки че не можем да коментираме течащите в момента дискусии, да дадем на феновете повече избор да се наслаждават на съдържанието, което обичат, и на създателите повече възможности за печелене на пруходи, винаги ще бъдат нашите топ приоритети“, пише в имейл говорител на YouTube.

YouTube ще използва всички средства, за да се бори с конкуренти като Vessel, създаден, за да отговори на нуждите на авторите на онлайн съдържание, които от дълго време се оплакват от малкото начини за искарване на пари от YouTube. Vessel също така предлага дял от платени абонаменти, както и по-голям процент от приходите от реклами.

-1x-1.0

 

НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО ОТ SMART NEWS