Instagram прави тест за реклами, които не могат да се пропускат
Instagram потвърди, че тества реклами без възможност за пропускане, след като екранни снимки на функцията започнаха да циркулират в социалните медии. Тези нови рекламни паузи ще показват таймер за обратно отброяване. Той паузира разглеждането на съдържание в приложението, докато не изтече съответната рекламата. Това става ясно според информационния текст, показан в приложението на Instagram.
Промяната ще помогне на социалната мрежа да стане по-скоро като безплатната версия на YouTube. Тя ще изисква потребителите да гледат реклами преди и по средата на видеоклиповете. Логично е Instagram също да обмисли да тръгне по този път, като се има предвид, че през годините претърпя много промени, за да стане мрежа за споделяне на видео. Това се случи благодарение на функции като Stories и Reels. Вече не сме ограничени до споделяне само на снимки.
Приложението винаги е тествало формати, които могат да доведат до стойност за рекламодателите. Успоредно с това се опитва да предоставя актуализации, които водят до официални промени в продукта.
Ако щракнете върху иконата за информация до рекламната пауза, за да научите повече, ще видите съобщение, което гласи: „Виждате рекламна пауза. Рекламните паузи са нов начин да виждате реклами в Instagram. Понякога може да се наложи да видите реклама, преди да продължите да разглеждате.“
Негативни реакции
Други коментиращи потвърдиха, че също са срещали функцията. Както можете да си представите, по-голямата част от реакциите са отрицателни. Някои хора заплашиха да затворят Instagram, ако попаднат на рекламни паузи като тази. Други просто ще спрат да използват приложението изцяло. В допълнение, коментаторите се съмняват дали това решение е продиктувано от необходимостта да се увеличи ангажираността с рекламите за сметка на потребителското изживяване.
Instagram отказа да каже къде в приложението се показват рекламните паузи и дали компанията тества функцията в световен мащаб. Екранните снимки обаче показват рекламните паузи, които се появяват в емисията на приложението, докато гледате видео публикации. Към момента не е ясно дали създателите ще имат някакъв контрол върху външния вид на тези реклами.
Засега функцията е само тест, но демонстрира до каква степен Meta е готова да експериментира с основното потребителско изживяване на приложението в полза на увеличените рекламни приходи.