Новият инструмент MetaHuman на Epic ви позволява да създавате реалистични лица

Epic Games обяви нов софтуерен инструмент, задвижван от неговия Unreal Engine, наречен MetaHuman Creator. Той може да създава изключително реалистични човешки лица и да помага за програмиране на истински движения на тялото при анимации на лицето. Epic представи кратък поглед към платформата, показващ примери за творения, създадени с помощта на MetaHuman Creator. „Metahuman“ изглежда е терминът, който компанията използва, за да опише тази марка виртуални, нереални индивиди.

Филми и игри

MetaHuman Creator може да се използва заедно със съвременни техники за улавяне на движение и анимация. Това е изключително полезно за създаване на реалистични движения и сцени на човешки взаимодействия. Те могат да послужат за видео игри, филми, телевизия и други формати. Компанията казва, че тези фотореалистични хора могат да бъдат генерирани за броени минути. След това оборудвани с уникални прически и облекла, които могат да бъдат допълнително пригодени, за да отговорят на нуждите на дадено производство. Метахората могат да бъдат манипулирани в реално време в самия инструмент и само с помощта на уеб браузър.

Досега една от най-трудните задачи при създаването на 3D съдържание е изграждането на наистина убедителни цифрови хора. Дори и на най-опитните художници им е нужно значително количество време, усилия и оборудване, само за направата на един герой. След десетилетия на упорити изследвания и разработки и благодарение на включването на компании като 3Lateral, Cubic Motion и Quixel в семейството Epic, тази бариера се заличава чрез Unreal Engine и сега на наше разположение е MetaHuman Creator.

Удобството на реализма

Хората, създадени с новия инструмент не се доближават до фотореализма на цифрово изобразени снимки на фалшиви хора, произведени от генеративни състезателни мрежи, което е техниката на ИИ. Но като своеобразен инструмент за създаване на герои от видеоигри, MetaHuman Creator изглежда способен да направи някои шокиращо реалистично изглеждащи хора, които лесно биха могли да се превърнат в истински актьори. Вероятно ще трябва да изчакаме, за да видим на какво наистина е способен инструментът в ръцете на трети страни, преди да произнесем решение дали наистина си заслужава.

Не е ясно кога Epic възнамерява да пусне MetaHuman Creator за масова употреба, но заинтересованите разработчици и изпълнители могат да се запишат за актуализации на уебсайта на Unreal Engine.