Когато разбрах, че следващият проект на Blizzard Entertainment ще бъде именно игра с карти се заинтересувах живо и бях приятно изненадан, когато мой приятел ми изпрати ключ за затворената бета. В последно време подобен тип игри набират популярност, но по-голямата част от тях не успяват да пробият, защото не са стандартните заглавия, с които са свикнали геймърите. От друга страна, настолните игри с карти се радват на голяма известност през последното десетилетие и продължават да се развиват. Съвсем не ме учудва, че големи компании като Blizzard залагат на подобен продукт, тъй като те предлагат нужното разнообразие на пазара на видео игрите, докато имат и ресурсите, и фен базата, за да наложат този тип забавление.
Hearthstone: Heroes of Warcraft (или просто Hearthstone) е игра, която комбинира вселената на Warcraft с механика, силно застъпена от популярни игри с карти като Magic: The Gathering. Изборът на тема не е изненада за никого – Blizzard винаги са разчитали на наложилите се заглавия и в конкретния случай съм съгласен, че това е правилното решение за пласиране на този тип игри, които са сравнително нови за геймърите.
Самата игра представлява дуел, в който играчите поемат ролите на известни герои от Warcraft вселената, като целта им е да победят опонента си чрез свеждане на точките му живот до нула. За хората, които са играли поне една настолна игра с карти през живота си, няма да има нищо непознато – по-голяма част от геймплей елементите са директно взаимствани от Magic и дори от картовата игра на Blizzard – World of Warcraft TCG. Това съвсем не означава, че Hearthstone е директно копие на което и да е подобно заглавие, което беше приятна изненада за мен, при положение, че повече или по-малко съм играл голяма част от настолните игри с карти. За тези, които не са се докосвали до подобни продукти обаче, концепцията ще бъде съвсем нова.
Както вече споменах, целта ви в Hearthstone ще бъде да победите своят опонент, като източването на живота му може да стане чрез няколко разнообразни начина – дали ще разчитате на призоваването на съюзници, на уменията на избраният от вас герой или просто ще го екипирате с огромна брадва, която да размахвате в лицето на противника, е изцяло ваш избор. Всяко от тези неща обаче е под формата на карти, които всеки играч тегли от тесте и трябва да изиграе по различен начин в зависимост от ресурсите, с които разполага. Самите тестета се изготвят предварително от играчите и тук свободата е голяма. Както при настолните игри с карти и тук всички са съгласни, че deckbuilding (създаване на тесте) елементът е „половината“ игра, защото от картите, които изберете, зависи цялостната ви стратегия и начинът, по който ще постигате победата. Разнообразието от комбинации е наистина голямо и рядко ще срещнете две изцяло еднакви тестета, дори и да са подобни като идея.
Самите персонажи са девет и са класовете от оригиналния World of Warcraft
Когато стартирате за първи път Hearthstone, ще бъдете изправени пред tutorial, в който ще поемете ролята на магьосницата Jaina, с която ще преминете през няколко обучаващи мисии срещу AI противници, чиято цел ще бъде да ви покаже как работят основните механики и да ви помогне да навлезете в играта. Не мисля, че мога да поставя адекватна оценка на тренировъчните мисии, защото съм пробвал достатъчно игри с карти и за мен не беше никакъв проблем да навляза бързо. Именно затова не знам дали е достатъчно информативен за хора, които никога не са виждали подобни игри, но поне моите впечатления са, че tutorial мисиите покриват основните елементи на геймплея. Играта разполага и с обяснения на всяко от по-сложните умения, когато посочите съответната карта, така че не би трябвало да срещнете проблеми, независимо от опита ви. След като преминете през тези мисии, се насочвате към тренировъчен режим, в който можете да премерите сили с ботовете, като това е и един начин да отключите останалите осем героя.
Самите персонажи са девет и съответстват на деветте класа герои, които бяха включени в оригиналния World of Warcraft, а именно – Warrior, Paladin, Shaman, Hunter, Druid, Rogue, Mage, Priest и Warlock. Всеки от класовете е представен с по един известен герой от вселената на Warcraft – ще се изправите пред Трал, Гул’дан, Малфюриън и други познати лица. Всеки от тях има достъп до специални карти, които могат да се включат само в тесте на съответния клас – например само mage може да сложи Flamestrike в своя дек. Освен картите, които са специфични за различните класове, всеки от персонажите има по едно умение, което може да се ползва винаги (с ограничение веднъж на ход) и не е представено от карта. Това е другото нещо, което прави героите наистина различни. Това, че различните класове са представени с герой и всеки има собствено умение ме навежда на мисълта, че в бъдеще можем да видим повече от един за всеки клас. Нещо друго, което ми направи впечатление е, че не присъстват death knight и monk – двата класа, добавени от експанжъните на World of Warcraft и най-вероятно Blizzard ги пазят за бъдещи разширения.