Бъдещето на електрическите автомобили
Все по-мащабното навлизане на електрическите превозни средства налага изграждане на алтернативни източници на енергия. Наред с батериите, които ни обещават по-голям пробег, методите за зареждане също се разширяват и ни предлагат удобни и качествени алтернативи. Сега в някои части на света се изработват наистина оригинални начини за зареждане на всякакви електрифицирани превозни средства.
Губернаторът на Индиана обяви, че Министерството на транспорта ще започне да тества намагнитизиран бетон за зареждане на електрически автомобили и камиони, докато са в движение. Magment е изобретен от немска компания със същото име и води със себе си обещаващи ползи за околната среда и возилата на ток.
До тук в сферата на електромобилите
През последните няколко години бяха разработени редица инициативи, насочени към зареждане на електрическите превозни средства. Те осигуряват захранване от пътя или ивица в близост до него. Сега екип от изследователи, работещ с пътни инженери от INDOT, ще построи малък участък от магистрала по този метод. Той ще бъде тестван с електрически камиони, изискващи минимум 2000 киловата. Ако тестът върви добре, INDOT планира да добави част от материала към все още неизвестен участък от обществен път.
Компанията все още не е пуснала много технически подробности относно своя продукт. Уебсайтът показва пътни сегменти, направени от намагнитизирани частици, смесени с бетон. Това би се различавало значително от начина, по който обикновено се правят пътища. Обикновено материалът се излива и изхвърля в подготвена пътека, след което се уплътнява и заглажда. Не е ясно, как такъв път ще бъде електрифициран и дали ще бъде безопасен за пешеходците.
Иновативни идеи
Magment твърди, че техният продукт е в състояние да прехвърля мощност от пътя към превозното средство с 95% ефективност. Настилката може да издържи на всички метеорологични условия и има висока степен на топлопроводимост. Обезопасена е срещу вандализъм и не струва повече от стандартните строителни материали.
Проектът в Индиана се заплаща от Националната научна фондация. Той ще бъде част от идеята за подобряване на устойчивостта чрез енергийна инфраструктура за електрификация на пътищата. Все още не е известно дали служителите на Индиана планират да внедрят Magment в други бъдещи проекти. Ако първоначалната инсталация върви добре може да станем свидетели на масово използване.