Новият начин да правим реклама

Свикнали сме ежедневно да бъдем заливани от ненужна информация. Тя е навсякъде около нас. Голяма част от нея е под формата на реклами, чиито продукти в повечето пъти са дори ненужни. Все пак бизнесът е немислим без тази стъпка, а следващата футуристична идея надскача всички граници.

Стартиращата компания Geometric Energy Corp (GEC) е възложила на SpaceX да пусне в орбита цифров билборд. Тук веднага си представяме нощно небе озарено от светещ билборд, който ще предлага неща в замяна на криптовалута.

За щастие, целият билборд ще заема само едното лице на четири-инчов кубичен спътник. За разлика от спътниковото съзвездие SpaceX Starlink, което съсипва нощното небе за астрономите, билбордът е твърде малък, за да може някой на Земята да го забележи. Точно като повечето други идеи, свързани с криптовалута, ще можете да се занимавате с ежедневието си, като се преструвате, че изобщо не съществува.

Това отличава рекламния трик от предишния опит на Pepsi и руския StartRocket да пуснат билборд, който би бил видим от земята. В крайна сметка идеята беше отменена.

Новият билборд със сигурност би бил по-малко натрапчив, но все пак сигнализира за значително отклонение от повечето други начинания за реклама в космоса, които са склонни да включват изстрелване на продукти или изпращане до Международната космическа станция.

Космически позор

Билбордът на GEC ще е твърде малък, за да се види. Вместо това сателитът ще заснеме видео в стил селфи на екрана и ще го излъчи в YouTube. Къде е уловката?

Главният изпълнителен директор на GEC вижда проекта като начин за демократизиране на достъпа до космоса и допускане на децентрализирано участие. Не сме сигурни, че възможността на хората да рекламират каквото си искат в орбита е най-добрият начин да се популяризира идеята пред широката общественост.

Ако идеята види бял свят със сигурност ще има някакъв вид контрол, който да попречи на масите да командват билборда. Неминуемо е цялата глобална общност, по някакъв начин да се модерира. Но това потенциално ще позволи най-лошите тенденции от интернет да се разпространят чак до земната орбита, за да може всеки да ги гледа. Все пак хората едва ли ще искат да губят маса пари, за да предлагат нещо обидно или безцелно.

Със сигурност обаче бъдещето на рекламните трикове ще ни открие много абсурдни идеи, които все пак предполагат изгода и печалба.