Mastercard пуска технология, която ще позволява да плащаме в магазините с лицето или ръката си 

Новата технологията може да помогне за развитието на платежната инфраструктура в метавселената.

Mastercard стартира програма, която ще позволява на търговците на дребно да предлагат биометрични методи за плащане, като лицево разпознаване и сканиране на пръстови отпечатъци. Потребителите могат да удостоверят плащането, като покажат лицето си или дланта на ръката си, вместо да плъзнат картата.

Програмата вече е налична в пет хранителни магазина в Сао Пауло, Бразилия. Mastercard възнамерява да я реализира в световен мащаб по-късно тази година. Направените до тук изследвания сочат, че потребителите предпочитат методи на плащане с биометрични данни.

Очаква се около 1,4 милиарда души да използват технологията за лицево разпознаване при удостоверяване на плащане до 2025 г. Това е повече от двойно в сравнение с 671 милиона през 2020 г.

Как ще работи?

За да се регистрирате в Mastercard, трябва да направите снимка на лицето си или да сканирате пръстовия си отпечатък. След това трябва да го регистрирате в приложение. Това става или на вашия смартфон, или на терминал за плащане. След това може да добавите кредитна карта, която се свързва с вашите биометрични данни. Подобно е на технологията, която се изпробва от Amazon в САЩ.

В дългосрочен план визията на Mastercard е да направи технологията глобално оперативно съвместима. Така че след като веднъж съхраните идентификационните си данни, можете да използвате това навсякъде. Функцията може да се интегрира със схеми за лоялност и да прави персонализирани препоръки въз основа на предишни покупки.

Нашата сигурност

Използването на биометрична информация за плащания поражда множество опасения относно поверителността и събирането на данните. От своя страна компанията казва, че всички данни, които клиентите въвеждат в нейната система, са криптирани по такъв начин, че да се гарантира тяхната поверителност.

Когато се регистрирате, сканирането на лице или пръстовия отпечатък се заменят с токен. Това е произволен низ от буквено-цифрови знаци. След това се свързва с вашата платежна карта.

Mastercard заявява, че е създала набор от стандарти, за да гарантира, че данните на потребителите са защитени. Компанията работи с няколко други фирми за пускането на функцията, включително Fujitsu, NEC, Payface, Aurus, PaybyFace и PopID.

Подготовка за бъдещето

Биометричните инструменти на Mastercard може един ден да помогнат за развитието на платежната инфраструктура в метавселената. Последната се отнася до хипотетичен виртуален свят, където потребителите могат да работят, търгуват или общуват.

Mastercard показа слушалки с разширена реалност, които предупреждават потребителя, ако се намира на потенциално измамен сайт за електронна търговия. Друга функция, с която фирмата експериментира, позволява на потребителите да избират и купуват артикули във виртуален магазин, използвайки само очите си.

Хората в крайна сметка биха могли да пробват някои дрехи виртуално, преди да ги купят или да свържат своите индивидуални токени, които записват собствеността върху виртуален елемент в блокчейн с тяхната биометрична идентичност.