Ново приложение за отдалечена работа във виртуална реалност

Неотдавна Facebook стартира тест на ново приложение за отдалечена работа във виртуална реалност. В него потребителите на очила Oculus Quest 2 ще могат да провеждат срещи, чрез помощта на аватарни версии на себе си.

Бета тестът на приложението Horizon Workrooms на Facebook е създаден в точния момент. Тъй като много компании работеха и продължават да работят от вкъщи, след като пандемията затвори физическите работни пространства, всички имаха нужда от нови разработки. Това може да се окаже незаменим помощник и в бъдеще, където се очакват нови предизвикателства.

Разширяване на възможностите

Най-голямата социална мрежа в света инвестира сериозно във виртуална и разширена реалност, като разработва хардуер за очила и технологии за китки. Това води до покупката на множество VR студия за игри, включително BigBox VR.

Доминирането в това пространство ще бъде следващата голяма печеливша платформа. Тя ще позволи на компаниите да бъдат по-малко зависим в бъдеще от други производители на хардуер, като Apple. Новото приложение наречено „Работни стаи“ дава реален усет за това, как компанията си представя елементи от метавселената.

Терминът „метавселена“ се използва за описание на потапящи се, споделени пространства, достъпни на различни платформи, където физическото и цифровото се събират. Сега разработчиците го въплъщават в интернет. През юли Facebook създаде продуктов екип, който да работи върху метавселената, която ще бъде част от AR и VR група Facebook Reality Labs.

Компанията показа как потребителите на Workrooms могат да проектират аватарни версии на себе си, за да се срещат в конферентни зали за виртуална реалност и да си сътрудничат на споделени бели дъски или документи. Те все още ще взаимодействат със собственото си физическо бюро и компютърна клавиатура. Приложението е безплатно чрез слушалките Quest 2. Самите те струват около 300 долара и събират до 16 души заедно във VR и до 50 общо, включително участници във видеоконференции.

Компанията заяви, че няма да използва служебните разговори и материали в работните стаи за насочване на реклами във Facebook. Също така, потребителите трябва да следват стандартите на общността на VR. Поведение за нарушаване на правилата може да бъде докладвано на Oculus.

Решение на проблемите

Facebook спря продажбите на своите очила Oculus Quest 2 поради докладвано дразнене на кожата. Това се случи в сътрудничество с Комисията за безопасност на потребителите на САЩ. Проблемът е засегнал около 4 милиона бройки в Съединените щати, предоставяйки прогноза за продажбите на Quest 2. Facebook отчете приходи, които идват от AR и VR, както и от електронна търговия, от 497 милиона долара през второто тримесечие на 2021 г.