Надежден роботизиран самолет демонстрира полет без екипаж
Нова стъпка към развитието на автономни полети за Reliable Robotics Corp., която печели регулаторно одобрение за система за дистанционно пилотиране. В координация с Федералната авиационна администрация, 12-минутният полет на Cessna 208B Grand Caravan стартира в края на миналия месец. Дистанционен пилот е обслужвал всички радиообаждания и е наблюдавал самолета по време на полета в командния център на компанията в Маунтин Вю, Калифорния. Това беше вторият автоматизиран полет на Reliable Robotics след опита на много по-малкия Cessna 172 през 2019 г.
Демонстрира се автоматизирано рулиране, излитане и автоматизирано кацане. Всичко това без пилот на борда.
Смели стремежи
Полетът е част от намеренията на компанията да получи пълно одобрение от FAA. Агенцията прие плана на Reliable Robotics за сертифициране на технологията това лято след четиригодишни усилия. Очаква се да получи регулаторно одобрение от FAA до две години. От 2021 г. компанията работи по договори с ВВС, които се интересуват от системата за логистика и зареждане на самолети.
Системата ще се използва за дистанционни пилоти, които контролират само един самолет в даден момент, вместо един пилот да управлява множество автономни полети. Дистанционният пилот е отговорен за безопасната експлоатация на самолета. Нужно е да се наблюдават неща като скорост на въздуха, надморска височина и прогнозирана траектория. Пилотът може да маневрира със самолета, ако е необходимо, за да избегне неочаквани обекти, но не го контролира по време на път.
Чрез подобна технология, компаниите за въздушни превози на товари, като FedEx или UPS Inc., биха могли да повишат ефективността. Пилот ще може да направи ранен сутрешен полет на източното крайбрежие и след това да премине към насочване на самолет на западното. Липсата на пилоти свързани физически със самолета ще позволи по-лесно позициониране, за да отговарят на местата, където търсенето е най-голямо.
FedEx към този момент не се ангажира да използва технологията, но търси иновации, които биха могли да подпомогнат подобряване на обслужването на отдалечени места.
Както при автономните превозни средства, системата трябва да докаже, че е по-безопасна от човешките оператори (или поне колкото тях). Това е задължително преди да бъде приета широко. Полетите ще започнат с карго и в крайна сметка ще бъдат възприети от авиокомпаниите. Идеята спомага за облекчаване на проблемите с графика и намаляване недостига на пилоти. Вместо да елиминира работни места, технологията ще създаде по-голямо търсене чрез намаляване на разходите.
За компанията
Reliable Robotics управлява малка карго авиокомпания в Ню Мексико с пет броя Cessna, които работят за транспортиране на пакети от FedEx. Нужни са още разработки и напасване с нуждите на индустрията, за да функционира подобна технология пълноценно. Към този момент не е възможно автоматично стартиране на двигателя, така че някой трябва да е в самолета, за да го направи. На компанията й предстои още работа преди масовото навлизане на новия метод за доставка.