
Инженери от Станфорд се обединяват с готвачи за изграждането на модулни ресторанти
Инженери обмислят вариант да намалят цената на храната, като включат в приготвянето й роботи. Идеята не е нова, но приложението й може да се окаже много оригинално.
Стойността на една порция се определя не само от количеството хранителни продукти, но и от средствата отделени за труд, както и режийните разходи за недвижимия имот, в който се извършва приготовлението.
Mezli
Иновативен ресторант може да съкрати тези разходи, като намали крайната цена на храната. Учените се обединяват с главен готвач със звезда Мишлен, за създаването на Mezli. Това е компания, изграждаща напълно автономни модулни ресторанти.
Прототипният робот-ресторант на Mezli ще прави малка част от поръчките на клиентите. Неговата дейност е допълнена от кухня, задвижвана от хора. Машините заемат 3 на 6 метра пространство и са свободно стоящи. Те са заредени с необходимите съставки, като първоначално ще предлагат порции на зърнени храни в средиземноморски стил, гарнитури и напитки.
Изгодна цена
Една порция започва от $6,99. Гостите могат да поръчат директно от ресторанта или онлайн. Храната може да бъде взета от място или да им бъде доставена. Тестовият ресторант показва обещаващи резултати. 44% от клиентите, които са опитали храната, са поръчали повторно.
Компанията в момента работи върху третата версия на своя прототип. Той трябва да бъде готов за пускане още през тази година. Проектът е подкрепен от инвеститори с 3 милиона долара. Това ще позволи на иноваторите да добавят повече талантливи работници, части, хранителни продукти и да намалят оперативните разходи.
Mezli има за цел да въведе масово хиляди модулни ресторанти и да ги внедрява за по-малка част от времето и парите, необходими за дейността на традиционните ресторанти. Иновативният метод за масово производство обещава постигането на забележителни резултати.
В едно с екипа
Един от поддръжниците на Mezli е професор в UC Berkeley и предприемач в екипа на основателите както на Gradescope, така и на Covariant. Той е привлечен от визията на компанията да предоставя здравословна храна, която е по-достъпна. Също така одобрява подхода за максимизиране на бизнеса и инженерството. Всичко това скъсява дистанцията между производител и потребител.
На пръв поглед идеята може да се вижда трудна и изпълнена с предизвикателства, но след първоначалните резултати предприемачите не виждат никакви пречки пред своя бъдещ успех.