720x378x855x450-Startup-Weekend-Plovdiv-Cover-1-820x431.png.pagespeed.ic.l10yagfojq

Startup Weekend Plovdiv, част от глобалната организация Startup Weekend, ще се проведе през месец февруари (от 27.02 до 01.03) за втори пореден път в спортната зала на университета „Паисий Хилендарски“, град Пловдив. Състезанието започва с презентирането на идея и нейното работване. За тази цел в рамките на 54 часа програмисти, маркетинг  специалисти, дизайнери и ентусиасти формират екипи по между си, споделят идеи и изработват продукти. Крайната цел е стартирането на нов бизнес, a финалната оценка на екипите присъжда жури от професионалисти, инвеститори и бизнес ангели.

Ето и пет начина да подобрите презентацията си пред журито на Startup Weekend Plovdiv:

1.В презентацията задължително изтъкнете какъв проблем ще решитe – независимо дали ще правите софтуерен продукт или хардуерен, каква потребност на хората ще задоволите? Тя осъзната ли е? Хората знаят ли, че имат нужда от точно вашия продукт/услуга?

2.Обяснете как ще изкарвате пари – всеки инвеститор се оглежда за проект, който бързо може да изкара пари. Обмислете дали ще продавате еднократно на висока или многократно на ниска цена. Дали вашият продукт/услуга ще раздвижи пазара. Дали ще стартирате с безплатни услуги и “екстра” услугите ще се заплащат допълнително?

3.Какъв е екипът – сплотен ли е, ентусиазиран ли е? –  един добре сплотен и хармоничен екип може да направи чудеса. Достатъчно мотивирани ли сте? Какви са ви познанията, нуждаете ли се от още някой в екипа, кой е той?

4.С какво стe по-добри от конкуренцията, ако я има? – с какво сте по-добри от тях и кавко би накарало клиентите да изберат вас пред тях

5. Покажете демо (по възможност работещо) – това може би е най-силният ви коз и показва, че 54 часа наистина сте работили. Покажете данни от MVP, проучване сред потенциални клиенти, направете онлайн анкета.

Бонус съвети – брандирайте си тениски, брандирайте си дизайна на презентацията, раздайте някакви листовки, изглеждайте добре и говорете ентусиазирано и разпалено за своя продукт/услуга. Това са малки щрихи, които могат да ви отличат от останалите.