

ОБНОВЕНО:
След направената проверка от Мтел се оказа, че проблемът с картата е вследствие на „активирана гласова поща, която фигурира в месечната фактура като разговор и не се таксува“. Когато дадена карта е неактивна, но някой все пак потърси абоната, автоматично се активира тази услуга. Тя не се тарифира, но се отразява в месечното извлечение под формата на разговор.
В крайна сметка получихме отговор от телекома, който обяснява тази интересна ситуация и дава малко светлина около случая. Собственикът няма да заплаща нищо, което също е очевидно, но все пак в мрежата се дискутира и въпросът какво се случва с номера, който инициира обаждането? Все пак няма как да знаеш дали картата от другата страна е „неактивна“, а „автоматичното активиране“ на гласовата поща може да добави още някоя-друга стотинка към сметката на повикващия номер. Официалният отговор на този въпрос бе: „Да, разговорът се таксува, според тарифния план на набиращия.“ Дали едно автоматично съобщение от сорта на „Набраният номер е грешен или непълен“, както е написал наш читател в коментарите, няма да е по-приемлив вариант е въпрос, който оставяме да дискутирате свободно.
Екипът на Smart News благодари на Мтел за бързата намеса и отделено време по случая, за да се изясни този казус.
@Luba6ky @SmartNewsBG Здравейте, става въпрос за активирана гласова поща, която фигурира в месечната фактура като „разговор“ и не се таксува
— Мтел (@MobiltelBG) April 8, 2015
Снимката, която виждате по-горе, е много интересна. Появи се днес във Facebook и вече някои от вас може да са я видели. Тя събуди голям интерес и много хора коментираха това, което авторът ѝ беше написал, а именно:
„Мтел са магьосници… Карта, която не е използвана, има изходящ разговор…“
Това не е първият упрек към телекомуникационната компания Мтел, като всеки от вас може да има различно мнение по въпроса. Но нека да разгледаме снимката и целия случай по-обстойно и да видим какво ще излезе. Виждаме фактура и една нова, неотчупена карта (номерът ѝ е скрит от съображения за сигурност от собственика ѝ). На фактурата се забелязва един проведен разговор. Бил той и безплатен, това притеснява потребителя, тъй като, както виждате, картата няма как да е поставяна в апарат.
Разбира се, Мтел веднага коментираха под снимката, за да разрешат недоразумението и изглежда са се свързали със собственика на картата и въпросната фактура. Няма как да не отбележим обаче – поне от снимката не се вижда никъде дали тази въпросна фактура принадлежи на същата карта. Не се опитваме да спорим, разбира се. Просто констатация. Това най-добре знае потребителят, който е получил фактурата…
Това в крайна сметка, както казахме, не е единственият упрек към Мтел и услугите им. Как и дали този случай ще бъде разрешен, няма информация. Дали това е някакво недоразумение, или нещо реално, не знаем. Въпросът е как ще се отрази на оператора всичко това. Очакваме официален отговор от телекома.