
Ако турбовентилаторен двигател има нужда от инспектиране и поддръжка, роботите идват на помощ
Компанията иска да впише в цялостната си визия, наречена IntelligentEngine, роботите, които успешно ще ремонтират и инспектират състоянието на двигателите. Представители твърдят, че бъдещето на реактивните двигатели ще бъде изградено с помощта на нова цифрова технология, от концепцията до дизайна и обслужването.
ИНОВАЦИИ В ПОМОЩ НА БЪДЕЩИ РЕМОНТИ
Rolls-Royce разработва два различни робота, за осъществяване на всякакви видове поправки на реактивни двигатели. COBRA е единият от роботите в змийски стил, свързан с настройка за виртуална реалност. Тя напълно потапя инженерите в действителното състояние, така че те могат да видят точно това, което роботът показва вътре в двигателя. Със системата COBRA техниците могат да използват VR слушалки, да разгледат и поправят всеки двигател навсякъде по света. Пълна демонстрация на концепцията е насрочена за 2020 година.
Новата технология вече е била приложена успешно в лабораторни условия и е извършила диагностициране и ремонт.
COBRA И FLARE
FLARE представляват чифт роботи в стил змия, които работят заедно, за осъществяването на ремонт на термични покрития вътре в реактивните двигатели. Тези ремонти могат да бъдат завършени без изваждане на двигателя от крилото на самолета. Това ще спести време и ще доведе до по-малко закъснения в поддръжката, което е добре дошло за пътниците и авиокомпаниите.
SWARM
Третата технология, която Rolls-Royce развива, се нарича SWARM. Тя по своята същност се изразява в миниатюрни роботи, които имат способността да работят заедно, за да достигнат места дълбоко вътре в турбовентиларния двигател. Идеята зад тази технология е да даде на оператора поглед в реално време на вътрешността на двигателя. Така се позволява да вижда областите, които го интересуват или да маркира елементи, които може да се нуждаят от ремонт, без това да налага цялостно разглобяване.
Партньори на програмата SWARM са Харвардският университет и Университетът в Нотингам. Те потвърждават, че малките роботи са в състояние успешно да пълзят с главата надолу и нагоре по компонентите на двигателя.
Макар че нито една от тези технологии не е готова да бъде внедрена в летищата, тези концепции ни дават възможност да видим какво предстои в близкото бъдеще по отношение ремонта и безопасността на милионите пасажери.