До тук всичко изглежда просто и ясно и наистина е така – теглите карти, с помощта на които изграждате маршрути, които ви носят точки. Чарът на Ticket to Ride: Europe обаче идва от следващия елемент на играта, който по моето скромно мнение я прави достойна за всичките награди и признания. Целенасочено в началото пропуснах да кажа, че всеки от участниците започва играта с няколко от т.нар. карти с билети. На тях е указан къс или дълъг маршрут между две точки, които обикновено са на няколко града разстояние един от друг. Дълъг маршрут получавате само в началото на играта и, ако решите да се откажете от него, не можете да изтеглите друг за разлика от късите. Всеки от тези билети ви носи точки за изпълнение в края на играта и трябва да бъде пазен скрит от останалите играчи до тогава.

ticket to ride 13
Дълги (сини) и къси (кафяви) билети.

Важно е, че няма значение откъде сте минали, за да свържете двата града и това прави Ticket to Ride: Europe толкова интересна – ако част от пътя ви бъде блокиран от друг играч, (почти) винаги можете да заобиколите. Естествено, дългият билет ви носи повече точки, но пък изисква покриването на повече територия, докато малките понякога могат да се изпълнят само с пет-шест вагончета, но пък носят значително по-малко точки. В началото получавате един дълъг и три къси билета, като можете да се откажете от част от тях, ако не ви допадат. Тъй като често ще успеете да ги изпълните в средата на играта, можете да използвате хода си, за да изтеглите три къси билета, като от тях трябва да запазите поне един. Можете да направите това, ако решите да се фокусирате върху къси билети или пък ви върви много и успеете бързо да изпълните началните си маршрути. Трябва да внимавате да не теглите много от тях обаче, защото всеки неизпълнен маршрут не само няма да ви донесе желаните точки, но и ще ви отнеме такива.

Последното действие, което можете да предприемете по време на хода си, е построяването на гара в даден град. Имате право на три гари за цялата игра, а тях можете да използвате, за да довършите някой от билетите си към или от града, в който строите такава. Те са особено полезни, ако играете с по-опитни играчи, които се опитват да ви блокират постоянно. Важно е, че на края на играта получавате по четири точки за всяка неизиграна гара, така че трябва да ги използвате внимателно. В Ticket to Ride: Europe има и други интересни особености като двойните маршрути, които позволяват на двама играчи да изпълнят едно и също трасе, както и фериботите, които винаги изискват определен брой локомотиви, за да бъдат завършени. Със сигурност ще се сблъскате и с мразените от мен (а и от всички играчи) тунели. Особеното при тях е, че никога не знаете колко дълъг ще се окаже даденият маршрут и е възможно да се наложи да „доплатите“ няколко допълнителни карти, за да ги изпълните.

Ticket to Ride: Europe свършва след като количеството на влакове на някой от играчите намалее до два или по-малко. Всъщност, когато това стане, всеки от участниците получава по още един ход и чак тогава играта свършва официално. Тъй като билетите се пазят в тайна, на края на играта трябва да се направи и изчисляване на допълнителните точки, като играчът, който направи най-дългия непрекъснат маршрут, получава бонус от 10 точки.

В голямата кутия на Ticket to Ride: Europe ще намерите правила на английски и български език, като може да играете съвсем спокойно без да знаете английски, тъй като по частите на играта няма никакъв текст. Компонентите са сравнително качествени, като впечатление правят вагоните, които са пластмасови и изглеждат доста добре на картата. Освен това, издателите са предвидили няколко допълнителни вагона от всеки цвят за тези от вас, които често събарят неща от масата или имат котка, която ги бута под хладилника. Илюстрациите на картите са красиви и шарени, което помага за лесната ориентация в цветовата механика на играта. Картите обаче са от сравнително тънка хартия и бих препоръчал слагането им в протектори веднага, защото освен всичкото движение около масата, ще се налага и често да размесвате тестето им.

ticket to ride 4
Играта има правила на български и английски език.