pixel tactics 1Напоследък в средите на феновете на настолни игри все повече започва да се говори за смислените избори като важен елемент от всяко такова заглавие. „Смислени избори“ съвсем логично означават тези възможности в една настолна игра, които ви представят алтернативни стратегии, всяка от които следва интересна и приложима концепция за победа.

Когато помислим за повечето модерни настолни заглавия обаче, често стигаме до извода, че немалка част от тях не ни предлагат смислени избори, а просто замаскирани като такива алтернативи. За щастие играта, която ще ревюирам днес не страда от този проблем, а дори напротив – нейната най-силна страна са многото интересни алтернативи, които можете да приложите по пътя към победата.

Pixel Tactics минава за малка игра само пред незапознатите с нея и с вселената, в която се помещава. Всъщност в дребната кутия от кофти картон ще намерите една от най-разнообразните игри с карти от този калибър. Да, Pixel Tactics е картова игра за двама (понякога и повече), но няма нищо общо с огромните си събратя от LCG, TCG и други G формати.

Във всяка от кутиите на Pixel Tactics (мисля че вече са около пет) ще намерите едно и също съдържание – две готови за игра тестета, известно количество жетони и вестник с правила. Макар всяка от игрите от поредицата да внася по някоя дребна новост, отделните издания са самостоятелни и няма нужда да имате всички, за да ги играете (но след първото ще искате да ги съберете!).

Тъй като е дело на Level 99 Games, играта се развива в същата вселена като останалите им заглавия. Това означава, че ако сте фенове на BattleCON, ще срещнете много познати лица, макар и доста пикселизирани. Нещо повече – голяма част от героите имат идентични умения и насоченост и ако сте запознати с другите игри на този издател, ще се ориентирате бързо.

Pixel Tactics има много интересен тактически елемент (no shit, пише го в заглавието) на подреждане на картите във формация, около който е организирана цялата игра. В нея всеки от двамата играчи разполага с идентично тесте, от което в процес на игра трябва да създаде боен екип, обединен от един лидер. Предводителят на опонента ви пък е целта ви в играта – ако искате формацията му да се разпръсне и да победите, трябва да го отстраните.

Изборът на лидер е първото ви действие в играта. Той или тя предоставя на вашия екип едно огромно умение, около което често можете да изградите цялата си стратегия. Интересното е, че всяка една от картите може да бъде ползвана като лидер. Последният отива в средата на формацията, а всички останали карти с бойни единици се нареждат в редици около него, оформяйки три реда, наречени „вълни“.

Вашата формация и тази на противника се поставят една срещу друга, така че авангардите на двете малки армии да са в опасна близост един до друг (подсказка – човечетата на предните редици умират… много!). Съвсем естествено трите редици изпълняват много различни роли и именно затова всяка от тях получава отделна фаза в рамките на един ход.

Във всяка от фазите разполагате с действия, като най-логичното е поставянето на карти в съответната вълна. Не е достатъчно само да се сдобиете с бойци обаче – те трябва да са на правилното място, за да бъдат най-ефективни, така че трябва да внимавате с изборите си. Част от другите действия включват ключовото теглене на карти, реорганизацията на формацията, задължителните за победата атаки и др.

pixel tactics 11 (Copy)
Може и да изглежда сложно, но бързо се свиква.

Макар размяната на атаки да е основната ви дейност в Pixel Tactics, възможностите в играта обаче, идват от самите карти. Ако не сте виждали игра с много текст по картите до сега, не се стряскайте! По тези в Pixel Tactics наистина има написано доста и в първия момент това може да ви отблъсне, но играта съвсем не е толкова сложна колкото изглежда.

Основната идея на не особено привлекателния дизайн на картите е, че всяко пикселизирано човече има различно умение в зависимост от това дали го изберете за лидер, или го поставите в една от трите вълни. Това ви дава огромно разнообразие от възможности, защото всяка от тридесетината карти в тестето ви се среща само веднъж, следователно имате на разположение хиляди комбинации.

Най-често ще ползвате повечето от бойните си единици за атака или защита, като това може да стане от близко разстояние или чрез стрелба, но все пак по-важни са уменията. Традиционно авангардът служи за предпазна стена не само на останалите бойци, но и на лидера ви. Средната и задната линия често атакуват от далеч или подпомагат останалата част на групата ви.

pixel tactics 7 (Copy)