След като миналата седмица ви представих съвсем бегло основата на една от най-яките нови тактически игри с миниатюри – Guild Ball, редно е да обърнем и малко внимание на една много важна част от нея – историята ѝ. Както знаете, Guild Ball се развива в интересна фентъзи средновековна вселена, която се различава доста от класическите истории тип „меч и магия“. Най-голямата част на историята на играта се помещава в основната книжка за сезон едно.

Империята на свободните градове.
Империята на свободните градове.

Интрото ѝ разказва историята на близкото минало на Империята на свободните градове през очите на Грейскейлс – един от играчите в отбора на Рибарите. Той ще ви върне назад във времето, когато Империята още не е съществувала, a огромният остров, на който се развива действието в играта е бил дом на няколко Суверенни градове. Именно там се пръкват първите мащабни Гилдии. Отначало представляващи нищо повече от обикновени обединения между търговци и занаятчии, те постепенно започват да трупат богатства, а заедно с тях и влияние. Историята разказва, че заедно с гилдиите започнaли да се развиват и културата и религията, с което се засилили и различията между отделните Градове.

Вековните войни са повратен момент в историятa на света на Guild Ball – никой не помни какво ги е предизвикало, но това няма и значение. Войната била удобна за повечето управляващи на Суверенните градове – те с радост изпразвали хазните си в кръвожадните конфликти. Освен за благородниците, които стояли начело на Градовете обаче, сраженията представлявали страхотна възможност и за Гилдиите да стигнат до така бленуваното влияние без ограничения от управляващите. Войната изместила фокуса от сдруженията и те получили доста голяма свобода да си гледат работата както преценят – често липсата на контрол водела до забранени методи на водене на бизнеса.

Въпреки това обаче, войната съвсем не оказвала позитивно влияние върху търговията и занаятчийството и не след дълго Гилдиите се принудили да захвърлят неутралитета си и да помислят за изход от конфликта. Никой не знае подробностите, но за изтощените участници във войната, краят ѝ бил истинско облекчение. Вековните войни били прекратени, а с тях дошъл и краят на Суверенните градове. Те отстъпили на Империята на свободните градове, а Гилдиите спечелили одобрението и влиянието, за което се борили от толкова дълго.Landscape03

Това не решило проблемите на обикновените хора, обаче. Разрушената от война земя и изтощените граждани на Империята били дотолкова свикнали с постоянния конфликт, че наложения мир не бил достатъчен да ги обедини веднага. Така се стигнало до идеята да се направи масов спортът, наречен „mob football“ – оригинално игран по празненства и част от ритуала по честване на последната жътва, той бил широко разпространен. В очите на Гилдиите това занимание било повече от подходящо да спре различията на хората да доведат до нова война. Наред с това обаче, за Гилдиите спортът е много повече – чрез него те се състезават за слава, богатства и най-вече – още влияние!

Всъщност планирах да не се впускам чак толкова в предистрория, но просто се отнесох. На практика книжката на Сезон 1 на Guild Ball съдържа доста по-увлекателно и подробно описание на събитията, предхождащи играта и ако желаете да се запознаете с тях дори не е нужно да си я купувате – можете да си я свалите съвсем легално от сайта на Steamforged games тук!

А сега нека ви насоча към същинската част – Гилдиите! В Сезон 1 на Guild Ball можете да поемете контрол над осем от тях и преди да направите своя избор, редно е да знаете поне основното за всяка от тях. Започваме с…

The Butcher’s Guildguld ball butchers

guld ball Butchers.pngМесарите имат репутация за поддържане. Когато идваш от отбор, чиято гилдия се занимава с разфасоване на животински трупове, от теб се очаква точно определено поведение на терена. Членовете на този отбор не обръщат много внимание на правилата на играта – тяхната цел е да нанесат болка на противниковите играчи и именно в това са най-добри. Все пак няма как да риташ топката, ако сухожилията ти са на кайма…

От Месарите можете да очаквате много нанасяне на директни щети и щедро раздаване на bleed condition-a. Това съвсем не означава, че не можете да отбелязвате и голове от време на време, но моделите ви са много по-сериозно насочени към схватките. Хубавото е, че така можете много лесно да упражнявате натиск върху определени зони на игрището – при заплаха от унищожаване на модел в рамките на един или два хода, опонентите ви ще премислят къде точно да поставят играчите си.

Капитан на отбора в Сезон 1 е Ох – брутален и ефикасен майстор месар, който управлява отбора си с железен юмрук и подлага всеки от членовете му на тежки тренировки. Освен с умението си да коли, той е известен с присъствето си на терена – съотборниците му са далеч по-ефективни, когато Ох ги наглежда. Сред забележителните членове на Месарите е Brisket – единствената в отбора, която обръща внимание на головете в Guild Ball и съответно най-добрият им нападател. Това съвсем не значи, че не знае как да ви изкорми, обаче…guld ball Butchers-Team