Другата интересна идея на Кралства е, че само най-малките замъчета се прехвърлят през епохите. Тъй като в края на всеки рунд трябва да съберете плочките и замъците от таблото, за да го изчистите за следващия, трябва да внимавате като слагате по-големи крепости – без значение дали спечелите или загубите пари, можете да използвате всяка само веднъж.
С други думи трябва да внимавате да не „изгърмите” по доходоносните си фигурки в началото, или пък те да не попаднат на негативна колона, защото умножават и неблагоприятните стойности. Това, което допълва стратегическата насока на Кралства обаче са тайните плочки. Те могат да окажат голямо влияние върху играта ако ги сложите в правилния момент, а хубавото при тях е, че не теглите на сляпо и можете да планирате по-добре.
Ако трябва да си призная, докато разглеждах кутията на играта не подозирах, че тя ще се окаже толкова стратегическа. Предполагам защото малката кутия на Кралства не прави такова впечатление, но все пак бях приятно изненадан от това, че играта има малко повече дълбочина от очакваното.
За това спомагат и няколкото специални плочки, които нямат стандартните позитивни или негативни стойности. Сред тях ще намерите планини, златна мина, магьосник и дракон, всяка от които има уникално умение, което може много да повлияе на изхода на играта. Така например драконът неутрализира всички позитивни плочки, които се намират в редицата и колоната, в които е поставен.
Това, което ми хареса най-много в Кралства е, че играта е изключително бърза за изиграване. От казаното до тук може и да си помислите, че всичко това отнема часове, но след като научите правилата, сесиите ви ще отнемат не повече от двадесет до тридесет минути. В комбинация с бързото навлизане в правилата, играта е много подходяща ако не ви се започва някое мноточасово заглавие.
Според някои от хората, с които играх Кралства тя е много случайна и до голяма степен зависи от късмета. Донякъде съм склонен да се съглася, че играта може да има елемент на случайност на моменти, но след като я изиграете няколко пъти ще видите, че това далеч не е определящо в нея. Това е така, защото плочките не са толкова много и бързо ще запомните броя на всяка от тях, а ако следите играта, можете да предположите какви са шансовете ви да изтеглите правилната.
Единственият сериозен проблем в Кралства за мен е смятането на точките в края на всяка епоха. Тъй като трябва да преминете през всички редици и колони, това може да се окаже досадно, особено с повече играчи. Понякога е налице и парализ на анализа, защото в играта има много открита информация и е трудно да структурирате ходовете си заради многото вероятности.
За това помага един от вариантите на Кралства, който позволява да пресмятате редовете и колоните веднага, след като се запълнят, но дори и разделянето на части не може да ме накара да гледам на математиката като на нещо повече от неприятно занимание. Добрата новина за тези от вас, които искат да премахнат всякакъв късмет от играта е, че сред няколкото допълнителни варианта има и такъв, в който играете с обърнати нагоре плочки.
Радвам се, че имах възможността да пробвам Кралства, защото открих едно доста интересно заглавие, което запълва много тясна ниша – бърза за изиграване стратегическа игра. След няколко десетки преигравания бих препоръчал играта на тези от вас, които не са толкова навътре в настолните заглавия, защото на по-запознатите от вас тя може да се стори семпла. Ако имате склонност да давате шанс на по-стари заглавия, Кралства ще ви изненада приятно.