Те могат да направят 2D да изглежда като 3D
Добрите преносими монитори подобряват вашето компютърно изживяване. Някои от 4K преносимите монитори на Acer предлагат интригуващ трик. Те правят съдържанието да изглежда така, сякаш излиза от екрана. Използвайки собственото хардуерно-софтуерно решение на Acer, SpatialLabs мониторите могат да конвертират 2D съдържание, като поддържани игри, снимки и CAD дизайни в стереоскопично 3D.
Удобство и комфорт
SpatialLabs използва специализиран оптичен обектив, две камери за проследяване на очите и AI, за да направи 2D картината да изглежда 3D без досадни очила или други неудобни приспособления. Той работи, като създава набор от изображения за всяко око и ги проектира през оптичния обектив на мястото, към което гледате.
Идеята на Acer е създатели, като CAD дизайнери, 3D аниматори и разработчици, бързо да видят как ще изглежда работата им в 3D. Стереоскопичната 3D среда не изисква отнемащо време изобразяване, така че може да осигури полезен и по-пълноценен начин за предварителен преглед на работата.
Acer представи SpatialLabs чрез своя лаптоп ConceptD 7 SpatialLabs Edition през октомври. Сега го въвежда в 15,6-инчови преносими монитори за забавление и работа. Компанията също така обяви лаптоп за игри с тази технология.
Предназначен за лична употреба, мониторът SpatialLabs View ще представя поддържаните игри в стереоскопично 3D изживяване чрез новата платформа SpatialLabs TrueGame.
Игра в стерео 3D
TrueGame ще поддържа повече от 50 игри след пускането си, включително BioShock Infinite, Borderlands 2, Forza Horizon 4 и 5, God of War, No Man’s Sky, The Witcher 3: Wild Hunt и Tiny Tina’s Wonderland. TrueGame ще предостави предварително конфигурирани 3D профили за всяко заглавие, които ще се стартират автоматично, когато играете поддържана игра. Acer издаде, че ще добавят повече игри всеки месец.
Технологията ще позволи на играчите да усещат по-просторно изглеждащи стаи и предмети. SpatialLabs View също ще е с по-малък дисплей с висока плътност на пикселите (282,4 пиксела на инч) с честота на опресняване от 60 Hz и време за реакция до 30 ms. Това го прави много по-бавен от наличните монитори и лаптопи с размер на настолни компютри с 360 Hz.
SpatialLabs ще има функция за генериране на симулирано стерео 3D изображение от 2D снимки и видеоклипове, включително онлайн видеоклипове чрез YouTube.
Вторичен 3D екран за създатели
SpatialLabs View Pro е подобен на лаптопа ConceptD 7 SpatialLabs Edition. Той е насочен към творчески професионалисти. Acer заяви, че преносимият монитор ще поддържа всички основни файлови формати, включително OBJ, FBX, STEP, STL, COLLADA, IGES, glTF, 3DS, BLEND, PLY, DAE, IGS и Datasmith. Това ще позволява използването на софтуер за 3D дизайн като Cinema 4D, Revit и Solidworks.
Мониторът работи и със SpatialLabs Model Viewer. Последният позволява да пренасяте изображения, модели или анимации от 3D софтуер и да ги преглеждате в стереоскопично 3D. Ако използвате Autodesk Maya или Blender, можете да редактирате на нормален екран в 2D и да преглеждате тези промени в реално време в стереоскопично 3D на преносимия монитор. Интеграцията с платформата за 3D моделиране Sketchfab може да помогне на Acer да насърчи употребата.
Acer
Когато не използвате 3D функциите на въпросните дисплеи, те ще служат просто като обикновени 4K IPS панели. Иновацията претендира за максимална яркост от 323 нита. Това би било прилично за преносим монитор при 100% покритие на цветовото пространство на Adobe RGB и контрастни съотношения 1200:1.
Преносимите монитори са по-достъпен път към стереоскопичното 3D, отколкото инвестирането в компютър. Използването на споменатите предполага, че вече имате изчислителни възможности за управление на вашите 3D приложения и SpatialLabs.
Без странични ефекти
Остава да се види дали SpatialLabs може да работи с игри по начин, който изглежда добре и не предизвиква странични ефекти, като главоболие и гадене. Употребата може да бъде възпрепятствана от по високата цена, но технологията може да защити тези разходи.
Наличието на втори екран, посветен на 3D изживяването, изглежда по-естествено за създателите и разработчиците, които вече използват това пространство. Работата с по-малък екран и намирането на правилната употреба е уместна пречка за професионалистите. Творците може да се колебаят да станат зависими от подобна нова технология.