
Те са фокусирани върху разделителна способност на ретината и преминаване на светлинно поле
Meta разкрива два нови прототипа на VR очила. Чрез тях компанията демонстрира напредък в решаването на някои постоянни технически предизвикателства, пред които е изправена технологията днес. Едните са с разделителна способност на ретината, комбинирани с варифокална оптика. Другите притежават усъвършенствани възможности за преминаване на светлинно поле.
Варифокален прототип Butterscotch
Изследователският прототип демонстрира система за VR дисплей, която осигурява визуална яснота. Тя може да съответства на възможностите на човешкото око. Така нареченият прототип „Butterscotch Varifocal“ осигурява разделителна способност на ретината до 56 пиксела на градус. Според изследователите това отговаря на зрителна острота 20/20.
Тъй като дисплеите също са варифокални, очилата могат да поддържат от 0 до 4 диоптъра (т.е. безкрайност до 25 см) и съответстват на това, което според изследователите е динамика на акомодацията. Иновативни решения контролират фокусното разстояние на дисплеите в опит да съответстват на човешкото око.
Варифокалните очила решават проблема с вергенция-приспособяване. Това е стандартна поддръжка за рефлекса на вергенция. Именно при него очите се събират върху обекти, за да образуват стерео изображение. Тук присъства и рефлекса на акомодация. При това явление лещата на окото променя формата си, за да фокусира светлината на различна дълбочина.
Без определена поддръжка, VR дисплеите могат да причинят напрежение на очите, да затруднят фокусирането върху близки изображения и дори да ограничат визуалното потапяне.
Използвайки LCD панели, Butterscotch създава своя уникален дисплей, като намалява зрителното поле до 50 градуса. Въпреки че тези способности на Butterscotch са подобни на предишните прототипи Half Dome на компанията, първите са фокусиран върху демонстриране изживяването на резолюцията на ретината във VR, но не непременно с хардуерни технологии, които в крайна сметка са подходящи за потребителя.
Flamera Lightfield Passthrough Prototype
Скромният дизайн на изследователския прототип Flamera на Meta търси начин за създаване на по-реалистично изживяване чрез използване на светлинни полета. В стандартните очила, камерите обикновено се поставят на няколко сантиметра от мястото, където всъщност седят очите ви, улавяйки различен изглед от този, който бихте видели, ако не носите очила.
За да бъде преодоляно това предизвикателство, изобретателите обмислят оптични архитектури, които биха могли директно да уловят същите лъчи светлина, ако ги гледате с просто око. Иновативната камера може да позволи по-добро качество на изображението и по-ниска латентност.
Можем само да гадаем, кога изследователските прототипи ще навлязат в потребителските очила. Meta все пак иска да покаже, как се справя с някои от постоянните проблеми в очилата днес.