Как професионалистите на Starcraft и MaNa загубиха 1:10 от изкуствения интелект

След като опустошиха най-добрите играчи в света, DeepMind преминаха към компютърните игри. Фирмата за изкуствен интелект на Google, усъвършенства своя AI, за да поеме StarCraft II и показа първите двубои срещу професионални играчи.
AI агентът, наречен AlphaStar, успя да спечели 10 победи срещу StarCraft pro и MaNa в две отделни серии по пет игри, които се състояха декември миналата година.
След като натрупаха 10 поредни загуби, професионалистите накрая взеха победа срещу AI.

Геймърите и AlphaStar изиграха своите двубои, използвайки малко остаряла версия. Това е така, за да се даде възможност за изследвания на изкуствения интелект.

УНИКАЛЕН СТИЛ НА ИГРА

AlphaStar успя да спечели пет мача, като всеки път пускаше напълно уникални стратегии.
Агентът имаше малко предимство. Той вижда играта по различен начин от средностатистическия играч. Също така може да обработи малко информация за видимите вражески единици, както и за собствената си база. Не трябва и да разделя времето си, за да се фокусира върху различни места от картата, както го прави човек.

ДОСТАТЪЧНА ЛИ Е БЪРЗИНАТА

AlphaStar е извършвал по-малко действия на минута от своя опонент и значително по-малко от средния играч. AI има време за реакция от около 350 милисекунди, което е по-бавно от повечето професионалисти. Агентът си отдели време, което му даде възможност за по-умни и ефективни решения, довели до предимство.

Опитът на AlphaStar в играта идва предимно от задълбочена програма за обучение, която DeepMind нарича AlphaStar League. Програмата за изкуствен интелект на Google използва няколко повторения на човешки игри, за да тренира невронната мрежа въз основа на данните от тях. Овладяването на различни части на играта и постигането на впечатляващите данни е с цел да се създадат уникални преживявания за участниците.

200-ГОДИШЕН ОПИТ

AlphaStar League се проведе за една седмица, като всеки един от мачовете произвеждаше нова информация, която помогна да се усъвършенства стратегията на AI. В течение на тази седмица AlphaStar играе еквивалента на StarCraft от 200 години. Виждайки, че AI успява да води начело срещу професионалисти, DeepMind решава да постави агента срещу експерт на протосите.

Коментатори отбелязаха, че AI играе по-скоро като човек в мачовете, пренебрегвайки някои от по-странните и неочаквани действия. В същото време подобри процеса за взимане на решения и стила на играта.

След излъчването на записаните мачове, DeepMind представи нова версия на AlphaStar, който игра на живо с MaNa. Агентът не е имал полза от камерата и е трябвало да взима решения, за това къде да постави фокуса си, по същия начин, както би направил човек. DeepMind каза, че AlphaStar е в крак с новата гледна точка, но не са имали възможност да тестват AI срещу професионален геймър, преди да се включи в игра с MaNa.

Последната успя да използва някои от недостатъците на AI и извади победа, като AlphaStar понесе първата си загуба срещу професионалисти.

ЗАИМСТВАНЕ НА СТРАТЕГИИ

Нивото на експертиза и несравнимото темпо на обучение на AlphaStar е лоша новина за всеки StarCraft pro излязъл на пътя му. Геймърите обаче могат да намерят някои полезни стратегии, които да използват в своя полза.

Пълният набор от мачове на AlphaStar са достъпни на сайта на DeepMind, ако ви вълнува изучаването на стратегиите, разработени от изкуствения интелект.