Китайският електронен гигант Huawei вече е на второ място сред производителите на смартфони в света

Надминава ли постиженията на Apple и дали съумява действително да се справи с конкурентите си?!

СПАД В ПРОДАЖБИТЕ НА СМАРТФОНИ В СВЕТОВЕН МАЩАБ

Huawei беше обвинен в измама и е подлаган на регулярни проверки по отношение сигурността на устройствата му. От трите най-големи компании, той беше единственият производител, отбелязал увеличение на продажбите през първото тримесечие на 2019г. Компанията отбеляза ръст от 50,3% и спечели 19% от световния пазарен дял.

Това поставя гигантът в силна позиция, която го

изтласква една стъпка пред Apple

в готовност да се конкурира успешно и със Samsung. През първото тримесечие на 2019 г. продажбите на смартфони са намалели с 30,2% за Apple, в сравнение със същия период на миналата година. На компанията се пада 11.7% от световния пазарен дял към първото тримесечие на 2019 г., докато Huawei претендира за 19%. Samsung отбеляза спад от 8.1% за същия период, въпреки, че още заема първото място с 23.1% от световния пазар на смартфони.

Apple и Samsung не са единствените големи компании, които изпитват последиците от забавянето на пазара на смартфони. Google съобщи за намалени продажби на своя смартфон Pixel. Мобилното подразделение на LG наскоро съобщи за продажби от 1,34 млрд. долара за първото тримесечие, което е спад от 2,01 млрд. за същия период на миналата година.

През март 2018 г.

Huawei отбеляза рекордни финансови резултати,

като приходите му надхвърлиха 100 млрд. долара. Част от успеха на Huawei може да се дължи на широкообхватното продуктово портфолио. То включва както високотехнологични телефони, като Mate и P линиите, така и по-нисък клас устройства под марката Honor.

Междувременно Apple се бореше да се справи с конкурентите си въпреки търговските си програми и намаленията на цените в Китай, особено като се има предвид, че останалите производители подготвят нови модели с 5G свързаност и сгъваеми дизайни.

Но пазарният дял и продажбите на смартфони не са единствените показатели, чрез които да се измери успехът. Huawei може и да претендира за по-голям пазарен дял, отколкото Apple. Производителят на iPhone обаче генерира годишни приходи от 266 млрд. долара през своята фискална 2018 година, което е повече от два пъти приходите на Huawei за същата година.

Сега Apple променя стратегията си и се съсредоточи върху други продуктови области като услугите, за да компенсира забавянето на продажбите на iPhone. Приходите от подразделението за услуги достигнаха най-високите си стойности от 11,5 млрд. долара, съобщиха от компанията в доклада си за последните години. Те планират да пуснат нова платена телевизионна и игрална услуга, за да стимулират още повече този сегмент.

ПРОТИВОРЕЧИЯТА НА HUAWEI

По-рано тази година американски правителствени служители се явиха на конференцията Mobile World Congress в Барселона, за да лобират нейните европейски съюзници да не използват оборудването на Huawei в техните мрежи. Това се дължи на подозрения, че компанията осигурява вратичка за китайското правителство.

Huawei отрече тези твърдения, както на пресконференцията си на Mobile World Congress, така и наскоро в декларацията за приходите си.

Китайският технологичен гигант получи и обвинения, свързани с измама и заговор с търговска тайна по-рано тази година, за което той не се призна за виновен.

Главният финансов директор на Huawei, Meng Wanzhou очаква екстрадиране в САЩ във връзка с обвиненията. Върховният съд на Британска Колумбия във Ванкувър е определил дата за изслушване на 8 май.

НАРАСТВАНЕ НА ЦЕНИТЕ ВОДИ ДО ЗАБАВЯНЕ НА ПРОДАЖБИТЕ

Продажбите на смартфони през първото тримесечие на 2019 г. са намалели с 6,6% в сравнение с предходната година, отбелязвайки шести пореден спад за тримесечие.

2013 г. се оказа една забележителна година. Продажбите на смартфони надминаха функционалните телефони за първи път. Но докато се увеличава потреблението на смартфони, потребителите са спрели да обновяват устройствата толкова често, особено когато смартфоните стават все по-скъпи.

Най-популярният iPhone XS Max на Apple започва от $ 1 099. По-малкият iPhone XS стартира от $ 999, а най-евтиният iPhone от последно поколение, iPhone XR, започва с цена от $ 750. През 2016 г. водещият iPhone 7 на компанията беше на цена от $ 649.

Samsung следва подобна тенденция. Компанията обяви четири версии на своя флагман Galaxy S10 през февруари. Цената варира от $ 750 до $ 1300, докато Galaxy S7 от 2016 започва от $ 669.99.

Очаква се Apple да пусне три нови модела през септември, за които се говори, че ще разполагат с нови възможности, като обратното безжично зареждане и камерата с три лещи за моделите от висок клас.

Прогнозите са за запазване второто място на Huawei, но моментът на истината наближава за жестоката конкуренция на пазара за мобилни устройства.