
Google променя начина, по който предлага реклама на европейските потребители. Според нова политика на ЕС за съгласието на потребителите от понеделник, AdSende ще изисква всеки сайт, обслужващ хората на EC, да иска съгласие преди тези хора да могат да бъдат проследени.
„Трябва да положим съответните усилия да разкрием ясно и получим съгласие за всяко събиране на данни, техното споделяне и използване“, са условията на ЕС. Google ще направи доста голяма промяна в сравнение с използвания преди това стандарт, който позволяваше пасивни разрешения.
„Днес ние препоръчваме да започнете да работите по съвместим с политиката механизъм за потребителско съгласие“, написа програмния мениджър на Google в пост, придружаващ новата политика.
В блога на Google за AdSense вече са налични примери за това как подобни условия могат да се осъществят на практика – поставяне на банер в горната част на сайта, който да информира посетителите, че има бисквитки за проследяване, както и осгуряване на бутони, чрез които потребителите да приемат или откажат проследяването.
Все още не е ясно дали новата политика ще има незабавен ефект, но в дългосрочен план последиците вероятно ще бъдат основно за Google и уеб пространството като цяло. Причината е, че голяма част от приходите на компанията идват именно от таргетирано рекламиране и всяка промяна в събирането на тези данни е директен удар за нейните приходи.
Въпреки че условията са само за европейските потребителите и уеб базирани за ЕС, това ще рефлектира вероятно върху политиката на всеки един сайт с реклами на Google, тъй като почти всеки сайт е посещаван от хора от ЕС.
НАЙ-ИНТЕРЕСНОТО ОТ SMART NEWS
-
РЕВЮ НА TOSHIBA SATELLITE CLICK MINI
-
НУЖНО ЛИ Е ДА КЛИКВАМЕ НА „SAFETY REMOVE“ ПРЕДИ ДА ИЗВАДИМ USB
-
РОБОТ ПРЕМИНА ТЕСТА ЗА САМОСЪЗНАНИЕ
-
NASA РАЗРАБОТИ 100 ПЪТИ ПО-ЕФИКАСЕН WI-FI ЧИП
-
МТЕЛ И МАКС ПОДПИСАХА ДОГОВОР ЗА НАЦИОНАЛЕН РОУМИНГ
-
ТЕЛЕСКОПЪТ KEPLER ОТКРИ ПЛАНЕТА, ПОДОБНА НА ЗЕМЯТА