Той е фокусиран върху Gen Z

Facebook се стреми да привлече повече млади потребители. Компанията иска те да се присъединят към социалната мрежа, вместо да прекарват цялото си време в TikTok, Instagram и други социални приложения. За да направи това, компанията майка Meta обяви серия от промени в по-старата социална мрежа. Те ще поставят по-голям акцент върху информацията за местната общност, видеоклиповете и Facebook групи, наред с други неща. Други продукти като Meta AI, Facebook Dating и Messenger, също получават актуализации.

Повече забавление

Акцентът на редизайна на Facebook ще бъде отчасти върху неговите опции за забавление. Този ход е предназначен да съперничи на приложения като TikTok. Промените ще се фокусират и върху по-практичните предложения, които Facebook предоставя на потребителите в местната общност. Освен групите за купуване/продаване, сайтът се превърна в ключов плацдарм и комуникационен център за други местни групи. Такива са засегнати от природни бедствия.

Преименуване

Марката Facebook е в упадък, което накара компанията да се преименува на Meta през 2021 г. Това измести фокуса са от най-доброто социално приложение към метавселената. Потребителската база на Facebook остарява. По-младите хора не се регистрират в толкова голям брой, за да създадат ново поколение потребители.

Това е особено актуално за САЩ. Само 33% от тийнейджърите в САЩ са преминали към Facebook през миналата година. Това е спад от 71% в сравнение с 2014 г.

Допълнителна функционалност

Все пак Meta е обнадеждена, че младите възрастни, особено 20-годишните, използват сайта за определени функции. Такива са Facebook групи и Marketplace. New York Times дори отрази последното като пример за това как Facebook се използва от следващото поколение като място за пазаруване на стоки, а не за общуване.

Днешната поредица от актуализации се възползва от тези тенденции. Това прави Facebook по-достъпен за онези, които искат да се свържат с местната общност или да се забавляват, а не като социална мрежа, фокусирана върху приятелите.

Новите функции на Facebook

Facebook въвежда нов раздел, наречен Local. Той ще изтегля местно съдържание от различни места като Marketplace, Groups и Events в една секция. Тук потребителите ще откриват дейности наблизо, местни групи, предлагащи артикули за продажба, препоръки за нови горещи точки в квартала и други. Първоначално разделът ще бъде достъпен за тестване в избрани градове в САЩ.

В допълнение към него, местната общност на потребителя ще бъде подчертана по други начини. Нов раздел с възможност за плъзгане ще се появи във Facebook Feed (бивш News Feed). Той ще показва интересни публикации и информация от района. Това може да включва неща като местни събития, Facebook групи, забележителни хора или фирми, артикули за продажба на Marketplace и др.

Горещи препоръки

Социалната мрежа въвежда и нов раздел Изследване. Той е фокусиран върху персонализирани препоръки. Този раздел ще се захранва от алгоритъм, който показва не само съдържание, което забавлява. То ще ви свърза с други хора по интереси, дори ако те са тясно дефинирани. Потребителите ще могат да намерят неща като съвети за пътуване в чужбина за първи път, трикове „направи си сам“ за пренареждане на мебели или провеждане на групи за обучение.

Разделът Explore също ще заеме видно място в преработеното приложение, превръщайки се в петия бутон в долната лента за навигация на iOS (горната лента на Android) и този, който е директно в центъра на приложението.

Щракването ще ви отведе до страница, която много прилича на конкурента на Pinterest или Instagram/Pinterest на ByteDance, Lemon8. Те набраха популярност сред по-младите потребители благодарение на популяризирането си в TikTok. Страницата ще бъде разделена на две секции. Едната е емисия „За вас“ и една, фокусирана върху „Наблизо“ за повече местно съдържание.

Видео съдържание

По отношение на забавлението, разделът Video във Facebook ще бъде актуализиран през следващите седмици. Той ще предлага видео плейър на цял екран. Това ще позволи на потребителите да гледат кратки, дълги и живи видеоклипове на едно място. Във Facebook младите хора прекарват почти 60% от времето си в приложението, гледайки видеоклипове, а повече от половината от тях гледат Reels ежедневно.

Фейсбук събития

Facebook Events също ще получи надстройка. Ще предлага на потребителите както Седмичен, така и Уикенд Дайджест на предстоящи събития въз основа на техните интереси.

Потребителите също така ще могат да канят последователи на Instagram на събития, създадени във Facebook, както и чрез SMS и имейл покани към тези, които не са регистрирали акаунт в сайта.

AI във Facebook

Нова AI функция идва и във Facebook групите. Предложението Group AI ще помогне на членовете на групите да намерят отговори на въпроси. Това решава едно от по-големите главоболия за администраторите на групата. Последните откриват, че новите хора, присъединяващи се към групата, обикновено задават едни и същи въпроси отново и отново. Функцията ще трябва да бъде активирана от администратора на групата, който след това въвежда интерфейс, подобен на чат. Там членовете на групата могат да задават въпроси и да бъдат свързвани към подходящи публикации по темата.

Актуализацията на Групите е насочена по-специално към основна област на Facebook за следващото поколение. Сега те привличат 1,8 милиарда потребители, а 25 милиона публични групи са активни всеки месец.

Messenger ще получи нова функция за общности, подобна на WhatsApp. Тя ще позволи на хората да се свързват чрез техните споделени интереси. Тук се предлага алтернатива на групите във Facebook и ще включва споделен QR код за присъединяване.

Привлекателна и интуитивна употреба

Като цяло промените във Facebook имат за цел да направят мрежата по-привлекателна за следващото поколение потребители. Те използват сайта по различен начин от младите възрастни, които за първи път са се присъединили към него в младостта си и сега наближават средната възраст. Това включва възприемане на нови технологии, като AI. Промените също следват стартирането на нова програма за монетизиране за творци, която им позволява да печелят повече от формати на съдържание във Facebook.

Сподели
Предишна страницаРобот за белене на авокадо
Следваща страницаКакво се случва с Луната
Технологичен журналист от 2012 г. със сериозен опит в отразяването на новини за софтуер, мобилни технологии, мобилни приложения. Има в активите си стотици статии по теми като 3G, 4G, 5G, приложенията за iPhone, Android и други популярни платформи, както и множество други сфери.