Proton инструмент на Apple може да стартира Windows игри на Mac
Искате ли повече игри за Windows на Mac? Тези мечти може да се сбъднат скоро. Apple пусна някои новости за разработчиците на игри, които правят много по-лесно и бързо пренасянето на Windows игри към Mac. Това се случва благодарение на подобна на Proton среда. Тя може да превежда и изпълнява най-новия DirectX 12 Windows игри на macOS.
Apple създаде нов Game Porting Toolkit. Той се захранва от изходния код на CrossOver, базирано на Wine решение за стартиране на Windows игри на macOS. Инструментът на Apple незабавно ще преведе игрите на Windows, за да работят на macOS. Това ще позволи на разработчиците да стартират немодифицирана версия на игрите на Windows и да видят колко добре работят, преди да пренесат напълно дадена игра.
Game Porting Toolkit
Този набор от инструменти за пренасяне на игри ще поддържа DirectX 12. Подобно на начина, по който Wine и Proton се комбинират, за да създадат софтуерен слой за превод на Windows API към Linux, Apple прави нещо подобно. Така преобразува тези Windows API към Metal API.
Новият набор от инструменти за пренасяне на игри на Apple превежда базирани на Intel x86 инструкции и Windows API в Apple Silicon. Клавиатура, мишка, въвеждане на контролер, аудио възпроизвеждане, работа в мрежа, файлова система и Direct3D, всички се превеждат в съответните API в macOS.
Резултатът е Windows игри, работещи на macOS без пренасяне или модификация.
Големият проблем ще бъде, как точно ще работят игрите в тази среда. Повечето няма да бъдат оптимизирани чрез този инструмент. Някои ще имат проблеми с производителността. Най-вероятно ще съществуват и грешки, докато разработчиците не създадат свои собствени портове.
Потребителите на Reddit вече пуснаха Cyberpunk 2077 на M1 MacBook Pro, заедно с Diablo IV на M1 Max MacBook Pro и Hogwarts Legacy на M2 Max. Ранните резултати изглеждат обещаващи въпреки някои очевидни ограничения на производителността.
CodeWeavers
CodeWeavers обяви своя собствена дългоочаквана поддръжка на DirectX 12 за CrossOver Mac. Това е изходният код, захранващ инструмента на Apple. Въпреки напредъка няма вариант, който да отключи поддръжката на DirectX 12 в macOS.
Пренасянето на Windows игри към Mac не е лесно за разработчиците. Това е сложен процес на прекомпилиране на изходния код, преобразуване на персонализирани шейдъри, повторно внедряване на графичната подсистема и преобразуване на аудио, вход и HDR рендиране. Разработчиците могат да използват междуплатформен двигател за игри, за да намалят цялата тази сложност, ако са насочени към множество платформи. Все пак трябва да отстраняват грешки и да оптимизират производителността на macOS.
Apple вече разполага с инструмент, който издава работата необходима за оптимизиране на игрите. Ако компанията продължи в тази насока, може би резултатът един ден ще бъде достатъчно добър за крайните потребители.