Подвижен дисплей с камери за заснемане на видео без нуждата от телефон
Facebook възприема нов подход към първия си интелигентен часовник. Очертава се дебютът да е чак следващото лято. Устройството ще разполага с дисплей с две камери, които могат да бъдат отделени от китката за заснемане на снимки и видеоклипове. Те могат да се споделят в пакета от приложения на Facebook, включително Instagram.
Камерата позиционирана в предната част на дисплея на часовника съществува предимно за видео разговори. За сметка на това, 1080p камера за автоматично фокусиране отзад може да се използва за заснемане на видеокадри. Тя ще се отделя от рамката от неръждаема стомана на китката. Facebook иска да създаде аксесоари за закрепване на камерата към различни предмети като раници, дрехи и други.
Идеята е да насърчат собствениците на часовника да го използват по начини, по които използват смартфоните сега. Това е част от плана на изпълнителния директор на Facebook Марк Зукърбърг за изграждане на повече потребителски устройства. Те ще си съперничат с Apple и Google, двата доминиращи създатели на платформи за мобилни телефони, които до голяма степен контролират способността на Facebook да достига до хората.
Какво предстои
Планираното устройство е първият опит на Facebook да пусне хардуер специално за китката. Това отваря още една област на конкуренция в момент, когато технологичните гиганти вече са в противоречие и на други фронтове. Apple се позиционира агресивно като защитник на неприкосновеността на личния живот. Компанията ограничава видовете данни, които приложения като Facebook могат да събират. Последната от години е обсадена от скандали по отношение на обработката на потребителските данни. Тази динамика може да създаде трудна битка за Facebook, за да убеди хората да купят предстоящия конкурент на Apple Watch, особено след като планира да позиционира часовника и като фитнес устройство с пулсомер.
Facebook работи с най-добрите безжични оператори в САЩ, за да поддържа LTE свързаност в часовника, което означава, че няма да е необходимо да се сдвоява с телефон, за да работи. Часовникът ще се предлага в бяло, черно и златно. Това е малка част от цялостния пазар на интелигентни часовници. Apple е продала 34 милиона часовника за миналата година за сравнение.
С мисъл за бъдещето
В бъдещите версии на часовника Facebook планира той да служи като ключово устройство за въвеждане на очила с добавена реалност. Ръководителите смятат, че един ден той ще бъде повсеместен като мобилните телефони. Компанията планира да използва технология, придобита от лабораториите CTRL. Това е стартираща компания, която демонстрира ленти за ръка, способни да управляват компютър чрез движения на китката.
Facebook има за цел да пусне първата версия на часовника през лятото на 2022 г. и вече работи върху второ и трето поколение за следващите години. Служителите наскоро обсъдиха цената на устройството. Тя ще възлиза около $ 400, но ценовата точка може да се промени.
Защитаване на позиции
Репутацията на Facebook за създаване на хардуер е опетнена. Телефонът от 2013 г. с HTC беше впечатляващ провал. Не е доказан успех и в продажбите на Oculus VR или устройството за видео чат Portal, за дома. В последните интервюта ръководителите заявиха, че продажбите на слушалките Oculus Quest 2 са надминали всички предишни слушалки Oculus, взети заедно.
Интересът на Facebook към изграждането на интелигентен часовник датира от поне няколко години. Той разглежда придобиването на Fitbit през 2019 г., преди Google да купи производителя на преносими устройства за фитнес. Оттогава социалната мрежа е похарчила около 1 милиард долара за разработването на първата версия на часовника си и има стотици хора, които работят върху него.
Използвайки персонализирана версия на операционната система Android на Google, Facebook планира да се опре на своя набор от приложения и външни партньорства, за да създаде завладяващо изживяване за часовника, което ще включва придружаващо приложение за телефони. Умните часовници с камери върху тях досега не са успели да се наложат и Apple вече е вдигнала мерник на пазара.