През последните няколко години Facebook се бори да превърне мрежата си си във видео пространство. Миналата година компанията обяви, че потребителите гледат по 100 милиона часа видео материали на ден. До сега обаче, това ставаше без почти никакво наличие на реклами в самите видеа. Е, това ще се промени, след като Recode докладват, че Марк Зукърбърг и компания подготвят вмъкването на рекламно съдържание по средата на Facebook клипове (т.нар. mid-roll формат).

Специално Зукърбърг винаги е бил опонент на pre-roll рекламния формат (когато рекламите се показват в началото на видеата, както във YouTube). За това новото начинание на Facebook ще показва реклами след 20-тата секунда от клиповет, които ще се появяват във вашия News Feed.

Новата „функционалност“ във Facebook ще бъде имплементирана, за да даде възможност на създателите на съдържание да печелят пари от труда си — те ще получават 55% от рекламната печалба, колкото получават и каналите в YouTube.

Важно е да се отбележи, че от известно време Facebook експериментира с mid-roll реклами в Live Video формата си. Въпреки че компанията отказа коментар по сегашната новина, Recode напомнят как през есента на 2016 година вицепрезидентът на компанията Дан Роуз подметна за въвеждането на същия тип реклами в други видео формати в началото на тази година.

Както казахме, рекламите ще се появяват след 20-тата секунда от видеото, което гледате. За да може във въпросното видео обаче изобщо да има реклама, то ще трябва да е поне 90 секунди дълго.

Сега остава въпросът ще може ли реклами да се пускат във видеа, които съответната страница или профил не са създали, а само са взели от друга видео платформа. Краденето на видео съдържание е голям проблем във Facebook и то също би попречило на създателите да печелят от своя труд…