Apple най-накрая обеща да поправи бъг в iMessage, с които потребителите се сблъскват още от версия 5.0 на iOS.
Въпросният проблем, за който писахме по-рано, засяга потребители, използвали iMessage и след което са преминали към друга операционна система, но са запазили телефонния си номер. Тъй като iMessage използва мобилния номер вместо потребителско име (подобно на Viber), сървърите на компанията са конфигурирани да прихващат SMS-и изпращани от iOS към iOS устройства и да ги превръщат в iMessage съобщения автоматично.
Това спестява пари и позволява изпращането на кратки съобщения до потребители с устройства без SIM карти като iPad и iPod Touch. Когато обаче потребителят премине на друга операционна система, без официално да е прекъснал услугата iMessage, сървърите на Apple продължават да конвертират входящите SMS-и в iMessage съобщения, които не могат да бъдат прочетени от устройства, които не използват iOS. Подателят разбира се трябва да бъде с iPhone.
Проблемът датира от 2011 г. и iOS 5, а миналата седмица жена подаде съдебен иск срещу Apple, обвинявайки компанията, че наказва потребителите, които сменят платформата на Apple. Малко след това Apple обяви, че проблемът в сървърите е отстранен, а скоро ще бъде пуснат и ъпдейт за iOS. Компанията не дава информация кога точно проблемът ще бъде отстранен финално, но препоръчва до тогава засегнатите да се обърнат към AppleCare, а на тези които мислят да сменят устройството си се препоръчва първо да деактивират iMessage.