Adblock Plus скоро пуска нова система, която… слага още реклами на вашия екран.

Вместо да се опитват да заличат напълно всички реклами от интернета завинаги, Adblock Plus се надява да замени „лошите“ реклами – тези, които са твърде големи, грозни и натрапчиви, с „по-добри“ такива, които са по-малки, фини и поне на теория – по-малко досадни.

Компанията ще започне този проект, през магазин за реклами, който ще позволява на блогърите и ръководителите на уебсайтове да избират така наречените „приемливи“ реклами, които да сложат на своите страници. Ако посетителите на сайта използват Adblock Plus ще виждат само тези „приемливи реклами“, тоест няма да виждат рекламите, които по принцип излизат на страницата.

„Това начинание ни позволява да видим двете екосистеми напълно различни, като целта ни е да угодим и на двете страни, без да причиняваме досада у хората, но същевременно без да вредим на приходите на сайтовете“, споделя Бен Уилямс – директорът, който отговаря за комуникациите в Adblock Plus.

Компанията пусна бета версия на въпросния магазин на 13 септември, официалната версия най-вероятно ще бъде достъпна в края на 2016. Adblock Plus също така ще създаде комитет, на който да се определят правилата за бъдещите „приемливи“ реклами.

Може би си мислите, че това са глупости и сте разочаровани, че няма да се отървете никога от рекламите. Идеята обаче на Adblock Plus има много смисъл. Уилямс казва, че една компания никога няма да успее да се пребори с всички реклами в интернет и е ясно, че дори това да се случи, то ще е за много кратък период от време. Единственото адекватно решение е да се опитат да направят въпросните реклами малко по-добри.