Hyperscreen на Mercedes-Benz ще дебютира в електрическия седан EQS в края на 2021 година

Hyperscreen не е един екран, а няколко дисплея, вградени в извито парче стъкло, което обхваща цялото табло. Въз основа на предварителните изображения изглежда, че в дисплея са вградени поне три екрана. Инструментален клъстер зад кормилната колона, централен екран за информационно-развлекателна система и допълнителен с лице към предния пътник.

Германският автомобилен производител разкри 56-инчовия сензорен екран, който ще радва собствениците на предстоящия луксозен електрически седан EQS. Hyperscreen е централен елемент на второто поколение MBUX информационно-развлекателна система на автомобилния производител. Тя избягва физическите бутони в полза на изцяло цифрово и гласово потребителско изживяване.

Къде ще го открием

Hyperscreen ще се появи за пръв път в EQS. Това е луксозен електрически седан, за който Mercedes казва, че ще влезе в производство в края на 2021 г. Той ще бъде задвижван от MBUX, което е съкращение от „Mercedes-Benz User Experience“. Представен за първи път през 2018 г., MBUX е една от най-успешните гласово контролирани информационно-развлекателни системи на пазара.

Hyperscreen ще включва нещо, наречено нулеви слоеве. При тях потребителят не трябва да превърта през различни подменюта или да дава гласови команди. Най-важните и използвани приложения винаги са налични в ситуационен и контекстуален начин на върха на зрителното поле на водача.

Функционален и полезен

Ако често се обаждате на определен човек на път за вкъщи вечерта във вторник, ще бъдете подсетени да осъществите съответния разговор в този ден от седмицата и точно този час от деня. Появява се визитна картичка с данните за контакт. Всички предложения за MBUX са свързани с потребителския профил. Ако някой друг управлява возилото във въпросната вечер, тази препоръка няма да бъде направена. На нейно място ще бъде друга, в зависимост от предпочитанията на дадения потребител.

Hyperscreen няма да се появи в сериен автомобил до края на 2021 г. Но модерната версия MBUX ще осъществи своя дебют в новата S-класа, която беше представена в края на миналата година. Актуализираната информационно-развлекателна система ще позволи на водачите да запазват различни предпочитания като настройки на седалките, цвят на вътрешното осветление, любима радиостанция и др. Тези лични профили могат да бъдат активирани или деактивирани с помощта на новите функции за сигурност и дори заредени в други превозни средства на Mercedes-Benz.

Сензор за пръстови отпечатъци в основния сензорен екран и разпознаване на глас ще се предлагат стандартно. Ще има и настройка за ПИН. Купувачите могат да избират версия на автомобила с камери, които позволяват разпознаване на лица.

Как ще изглежда

Hyperscreen ще включва общо 12 задвижващи механизма под чувствителната на допир повърхност за обратна връзка. Две покрития на външната плоча ще намаляват отраженията и улесняват почистването. Извитото стъкло е конструирано от особено устойчив на надраскване алуминиев силикат. Ще има аналогови вентилационни отвори вградени в повърхността от двата края, предлагайки интересна комбинация от цифровото и физическото.

Сензорните екрани на автомобилите са нараснали през годините, като някои производители предполагат, че по-големият е по-добър. Сред серийните превозни средства, 14,2-инчовият екран на Cadillac Escalade от 2021 г. е особено забележителен, както и 12-инчовият екран на 2019 Ram 1500. Предстоящият електрически джип Cadillac Lyriq обещава умопомрачителен 33-инчов екран. 15-инчовият екран на Tesla Model 3, който плава над таблото, вместо да прегръща извивките на интериора, постави високата летва за електрическите коли.

Предстои да разберем, колко разсейващи за водача ще бъдат всички тези екрани. Без стабилна система за наблюдение, която да гарантира, че шофьорите остават фокусирани върху пътя, тези ултра големи екрани могат да представляват огромна отговорност и риск за безопасността. Неотдавнашно проучване установи, че много цифрови информационно-развлекателни системи, които се появяват в по-новите автомобили, може да са достатъчно разсейващи, за да увеличат риска от инциденти, особено за по-възрастните шофьори.

Mercedes твърди, че неговите функции ще намалят разсейването на шофьора. Целта е концепция без увличане на водача или изискване на сложни операции. Разработването на специални екрани с перфектно съотношение на размер и функционалност за максимално удобство би трябвало да се погрижат и за сигурността на пътниците.