
Може би сте забелязали, че преди известно време Facebook променяше стратегията си и в един момент показването на постове от страници беше много силно. Това е много добре за компаниите, които разчитат на въпросните постове за някакви приходи, но кой предпочита да вижда това, вместо приятелите си? Всичко може би е на път да се промени, след като според последни новини, социалната мрежа смята да засили присъствието на постове от ваши приятели, за сметка на тези от страници. Това е напълно логично и сега ще разберете защо.
В „началото“, през 2009 г., Facebook беше само профили на нас, обикновените потребители. Мрежата се нуждаеше от съдържание, свързано с различни компании, музикални изпълнители и други и затова пусна възможността за създаване на страници. Това позволи на потребителите да следят любимите си личности, банди и медии директно във Facebook и да получава най-интересното директно в своя News Feed. Малко по-късно се появи и възможността за т.н. буустване [от английски – boost, да побутнеш], което позволи на страниците да лансират постовете си по-лесно чрез реклама. От тогава Facebook си е все същият, с едно малко допълнение – на всички ни се струва, че в News Feed-а си виждаме все повече реклами и буустнати постове, вместо събития, статуси и снимки от свои приятели. Както казах, това е на път да се промени, за добро или за лошо.
В крайна сметка, ако получите по-малко лайкове на последното си селфи, няма да свърши светът, но рекламирането на постове от страна на страници за някои е единственият начин съдържанието им да бъде забелязано и по този начин да припечелят малко.
[cquote]И какво ще стане?[/cquote]
Промяната се състои в следното: рекламите от страници ще намалеят като честота в News Feed-а ви, за сметка на постове от ваши приятели. А защо казах, че промяната звучи логична ли? По простата причина, че ако няма кой да вижта рекламите, от тях няма смисъл. Не, момент! Сега ще обясня…
Зукърбърг смята, че прекаленото количество реклами може да откаже потребителите да влизат редовно във Facebook и да браузват през Feed-а си. Това от своя страна ще намали приходите на страниците, а и на социалната мрежа като цяло, затова компанията подготвя нова стратегия, която да направи така, че да виждате повече постове на свои приятели. За нас това е супер, но как изобщо би могла да помогне тази промяна на страниците и тяхното съдържание? Facebook смята да сключва нови партньорства с различни компании и медии, така че техните материали все пак ще са видими, но един вид минали през по-тънка цедка. Това също ще е бонус за нас, тъй като повечето хора предпочитат да не излизат от Facebook докато четат нещо, преминавайки от едно приложение на друго (още повече на мобилен телефон). Новинарски сайтове като The New York Times вече ще могат да представят избрани материали в пълен текст вътре в социалната мрежа, като ще улеснят достъпа за потребители. Това, логично, ще намали нуждата от реклами, които да ни дразнят във Feed-а.
Освен всичко това, промяна ще има и конкретно за потребителите. Преди, когато някой харесва и коментира много неща, други хора виждаха само част от тези действия. Сега Facebook поотпускат малко каишката и ще виждате повече от действията на приятелите си. Това също от своя страна може да засили видимостта на различни страници.
[cquote]В заключение[/cquote]
И накрая, всичко свързано с Facebook става постепенно и поетапно, така че със сигурност няма да забележите промяната веднага щом тя започне да действа. А кога ще заработи, също не знаем. Тук говорим за общи планове и за тях няма срок. Можем само да се радваме на промените. Е, собствениците на страници може да погледнат изпод вежди, но в крайна сметка това се прави и за тяхно добро – както казах, проучванията сочат, че хората биха избягвали социалната мрежа, ако тя е пълна с множество реклами. Така че, за да привлече зрители за рекламите, Facebook трябва да намали количеството на тези въпросни реклами. Това е.