YouTube са сключили сделка с два от трите най-големи музикални лейбъла на планетата, Universal Music Group и Sony Music Group, която ще осигури по-добро заплащане на музикантите за техния труд, наличен в YouTube. Това обаче не е основната цел на компанията. Както се говореше по-рано тази година, YouTube се готвят да представят нова музикална стрийминг услуга.
Не е ясно кога тя ще дебютира, нито какво ще представлява. Но след вчерашните преговори, YouTube сега имат сделки с всички големи музикални компании (партньорство с Warner Music Group бе сключено по-рано през годината).
Напомняме, че музикалните лейбъли не са много доволни от начина на работа на YouTube — случайни потребители имат възможност да ъплоудват музиката на любимите си изпълнители, за което аудио съдържание въпросните изпълнители не получават нищо (все пак YouTube е безплатна услуга). Официалните канали на музикантите пък получават възвръщаемост само от реклами.
С бъдещата си стрийминг услуга, която очакваме по някое време през 2018 г., YouTube не само ще се конкурират със Spotify и Apple Music. Те ще опитат да умилостивят големите музикални компании.