Tesla представя своя модерен кросоувър SUV на 14 март по време на събитие на компанията в Лос Анджелис

Изпълнителният директор Илон Мъск обяви, че новият електромобил ще бъде петият Tesla, откакто компанията е основана през 2003 година. Модел Y ще сподели около 75% от своите части с Модел 3, който в момента е най-достъпният автомобил на Tesla.

Y ще бъде с около 10 процента по-голям, ще струва около 10 процента повече, и ще има малко по-малък обхват от Модел 3. Новият Y няма да има врати „Falcon Wing“, както по-големия SUV на Tesla, Модел X.

SUV на Модел Y ​​ще има много общо с Модел 3, но от новия член на семейството на Тесла се очакват сравнително по-големи приходи. Подробности за спецификациите и ценообразуването ще бъдат разкрити по време на събитието. Tesla ще предложи тестови алеи, което означава, че компанията вече има няколко готови прототипа. Марката ще представи своя електрически пикап по-късно тази година.

Тесла ще построи Модел Y в Gigafactory на компанията извън Рено, Невада, а автомобилът трябва да влезе в производство през 2020 година. Съобщението на Мъск идва само три дни, след като Тесла най-накрая направи дългосрочно обещания модел от $ 35,000. Компанията обяви миналата седмица, че преминава към онлайн модел за продажби. Планира се затваряне на много от магазините по света и ще бъдат освободени неизвестен за сега брой работници.

До този момент Тесла е показал само

един тийзър образ на Модел Y:

обикновен черно-бял силует. Но компанията говори за колата от години. През 2015 г. Мъск публикува в Twitter името на модела Y. Той коментира въпроса дали компактният SUV ще бъде изграден на същата технологична платформа като Модел 3, преди в крайна сметка да реши да сподели технологията между автомобилите, за да може да внесе Модел Y ​​на пазара навреме. Мъск обяви, че Тесла е подписал окончателния си дизайн миналата година.

Третата версия на зарядните станции за електрически автомобили „Supercharger“ ще бъде разкрита през следващата седмица. Първата обществена станция ще бъде пусната на живо в 8 часа вечерта в сряда, 6 март. Местоположението все още не е известно.

Предполага се, че версия 3 на зарядното на Tesla ще може да зарежда коли в размер на 350 kW или повече. Това би помогнало на компанията да върви в крак с някои начинаещи конкуренти.

Porsche съобщи, че ще построи зарядни устройства за 350 kW за своята очаквана гама от електрически спортни автомобили. Volkswagen от своя страна вече започна да изгражда мрежа от станции за зареждане под марката Electrify America, която може да захранва между 150 kW и 350 kW. Сегашните зарядни на Tesla имат максимална скорост от 145 kW, а автомобилите могат да приемат само до 120 kW.