
Ще се намали ли зависимостта на автомобилния гигант от Panasonic
Tesla е в процес на производство на собствени акумулаторни клетки. До сега електрическите им превозни средства разчитаха на Panasonic след подписването на споразумение за партньорство през 2014 г.
Целта на този ход е да се предложат на пазара превозни средства с по-висока производителност и същевременно по-ниска цена. Ограничаването на производството в затворена система, без да се налага поръчката на ресурси от външни доставчици и партньори, би довело до оптимизиране на цените и качеството. Основен компонент в електрическите автомобили са батериите и батерийните клетки.
Елон Мъск сподели на годишното събрание на акционерите по-рано тази година, че компанията е била ограничена от липсата на батерии. Това от своя страна ограничава производството и продажбите на електрическите превозни средства и системи за съхранение на енергия.
Тесла наскоро въведе мерки за намаляване на разходите, а производството на повече клетки би представлявало голямо предизвикателство, особено при създаването на по-голям брой автомобили.
Служителите в екипите за изследвания и разработка на батерии на Tesla сега са фокусирани върху проектирането и прототипирането на модерни клетки от литиево-йонни батерии, както и към ново оборудване и процеси, които биха позволили на Tesla да произвежда голямо количество клетки. Дори се появиха редица обяви предлагащи работа на различни инженери, занимаващи се с дизайн на батерии, оборудване за производство на акумулаторни клетки и производствените процеси, като цяло.
Амбицията на компанията да създаде собствени батерии за акумулаторни коли означава разработване, производство и продажба на всичко, което е в способностите й, в това число и собствен корпоративен софтуер.
Kato Road
Този завод е мястото, където днес Tesla изработва моделите си Model 3, Model S и Model X, докато батериите му се произвеждат в Gigafactory в Спаркс, Невада, фабрика, която е собственост и е управлявана от Panasonic.
Въпреки стремежа за собствено произведени батерии, е малко вероятно компанията да прекъсне връзките си с Panasonic и други подобни доставчици, като LG. Първоначално произведените модели на Tesla Model 3 ще продължат да бъдат обслужвани от горепосочените производители.
Основните въпроси, на които компанията спира своето внимание са: колко бързо могат да се реализират напълно самостоятелни автомобили и как да се увеличи производството на батерии, и да се намалят разходите за киловатчас.
Напрежение между Tesla и Panasonic
През януари Panasonic сключи споразумение с Toyota за изграждане на акумулатори заедно чрез съвместно предприятие, което е собственост на Toyota. В началото на април Panasonic заяви, че временно ще замрази инвестициите си в Tesla Gigafactories.