Приложения за разширена реалност

Много разработки се фокусират върху изживяванията с виртуална реалност, които използват VR очила, за да поставят хората в цифрова среда. Други подходи използват разширена (AR) или смесена реалност (XR) за съчетаване на цифрови и физически елементи. Сега Qualcomm разкрива своята Snapdragon Spaces XR Developer Platform. Комплект, който ще помогне на разработчиците да разширят съществуващите приложения и да създадат нови. Така ще можем да се възползваме пълноценно от AR устройствата, които поставяме на главата си.

Метавселена в реалния свят

Qualcomm изброява някои важни партньори за бъдещето на смесената реалност, което планира през последното десетилетие. Те включват Niantic и неговата наскоро разкрита платформа Lightship за приложения за метавселени от реалния свят. Също така производители на хардуер, включително Lenovo, Motorola, Oppo и Xiaomi.

Очилата ThinkReality A3 на Lenovo, базирани на референтния дизайн на Qualcomm XR1 Smart Viewer, ще бъдат първите, които ще комерсиализират Snapdragon Spaces. Очаква се това да стане още тази година. T-Mobile е водещият партньор за внедряване на 5G и ще работи със стартиращи фирми и разработчици, чрез съществуващата си програма T-Mobile Accelerator.

AR платформа

Snapdragon Spaces има за цел да подкрепи отворени и кръстосани екосистеми с API. Те трябва да са независими от хардуера, така че разработчиците на софтуер могат да работят на много различни типове платформи. В това число и AR очила, които приличат повече на HoloLens на Microsoft. Според Qualcomm, това е първата AR платформа, оптимизирана за AR очила, свързани със смартфони и съвместима с OpenXR среда за изпълнение. Тук също така се предлага поддръжка за познатите инструменти на разработчиците Unreal Engine 4 и Unity.

Усъвършенстване на технологията

Тази година поставя началото на достъпът за всички, в комплект с инструменти за проследяване на ръцете, разпознаване и проследяване на изображения, анализиране на позицията и други подобни. Qualcomm също е придобила активи от HINS SAS и нейното дъщерно дружество, Clay AIR. Тук конкретно говорим за разработки за проследяване на ръцете и разпознаване на жестове. Партньорството с Wikitude ще отвори достъп за 150 000 регистрирани разработчици на тази платформа за AR.

Тъй като 5G става все по-широко достъпен за повече мобилни устройства, идеята е AR като функция за втори екран за приложения също да бъде повсеместна. Това включва AR записи, наслагващи всекидневни изживявания или плаващ потребителски интерфейс на смарт часовник, до който само вие имате достъп.

Вече има изживявания с разширена реалност, достъпни за мобилни устройства, които могат да ви помогнат да пазарувате мебели и да ги визуализирате в жилищното си пространство, но новата платформа трябва ги изгради от нулата, да ги пренесе от една платформа на друга и да ги получите готови за използване в предстоящите джаджи за виртуална реалност.