След като разгледах голяма част от правилата и вселената на Guild Ball, и ви разказах за нещата, които харесвам в играта, остана само да обърна внимание на съпътстващите материали и аксесоари, с които можете да се сдобиете, за да качите преживяването си на следващото ниво. Наред с това в края на статията ще кажа няколко думи за турнирната игра и ще загатна малко за това какво да очаквате в тази насока в близкото бъдеще. Ако сте пропуснали някоя от предишните статии, можете да ги намерите тук.

От първото ревю знаем, че Guild Ball използва за игрално поле стандартен 3х3 фута квадрат, досущ като доста други игри с миниатюри от подобен клас. Тъй като играта е спортна обаче, полето, върху което играете има допълнително значение за преживяването ви – далеч по-яко е ако виждате очертанията на терена. Първото нещо, към което искам да насоча вниманието ви са подложките за игра. Steamforged Games произвеждат два вида покрития за маса, които са само визуално различни, но са специално разработени за Guild Ball и идват с всички значими за играта очертания.

Наред с това английската компания явно няма нищо против огромна част от играта им да е безплатна за принтиране и на форума на Guild Ball можете да намерите гайд, чрез който сами да си създадете подложка (а ако не ви се търси, цъкнете тук). Първоначално може да нямате проблеми да играете без плеймат, но истината е, че той не само допълва тематично преживяването ви, но и помага доста при измерването и ориентирането в разстоянията на полето. Край на постоянното замерване с рулетката!

Нещо, от което със сигурност ще имате нужда при игра на Guild Ball са различните видове препятствия, които представляват терена. Въпреки че играта не е изключително зависима от терен като много други skirmish заглавия и може съвсем спокойно да мине без терен, е хубаво да имате поне малко боклуци, натрупани по игрището. В началото няма да е проблем да ползвате каквото имате под ръка, стига да е съобразено с размера на играта – големите препятствия спират пасове и ограничават възможностите за движение, което наистина затлачва геймплея на Guild Ball. Добра идея за импровизирани препятствия са по-големите бази – 40 и 50-милиметровите поставки могат да ви свършат идеална работа като за начало.

Макар да е лесно да ги принтирате сами, темплейтите са нещо, което горещо препоръчвам да си вземете от Steamforged Games. Техният комплект шаблони е специално разработен за Guild Ball и влиза в употреба през цялото време. Освен двата scatter темплейта, без които не можете, той включва и безкрайно полезния измервателен шаблон за малки разстояния. Разполагащ с мерки за един, два и три инча, той значително пести времето за измерване на engagement range-а на всички фигурки, които са по-трудни за замерване с ролетка.

Допълнителните жетони също доста улесняват следенето на многото ефекти, които се раздават щедро в Guild Ball. Близо до задължителните са жетоните със състояния (conditions) – почти всеки отбор може да борави с поне две от тях свободно. Тъй като всички други решения на този проблем биха били не особено ефективни, със сигурност ще ви трябват някакви маркери за най-разпространените ефекти. Едно от решенията е да вземете мъниста/стъклени камъчета от различни цветове, с които да обозначавате състояния като кървене или съборен на земята играч. Макар да попадат в ценовия клас на откровената гъзария, жетоните на Steamforged Games вършат същата работа, с разликата, че са създадени за Guild Ball.

В същия клас попадат и персоналните сетове от жетони на всеки отбор. В тях ще намерите специалните ефекти на играчите в тима си, както и доста като количество общи токени, с които можете да следите каквото искате. Основната им употреба в моите игри беше за измерване на влиянието, което е разпределено, съответно ползвано от моделите. Ако наистина желаете да придадете завършен и тематичен вид на всичко около отбора си, тези аксесоари са доста подходящи за това. Въпреки това обаче, алтернативата за повечето показатели, които имат нужда от следене, са зарчетата – те даже са далеч по-удобни.

И като стана дума за зарчета… В Guild Ball се мятат прекалено много от тях и съвсем логично има официални комплекти от зарове за всеки от отборите! Отново следва да спомена, че тук навлизаме в зоната на тежката гъзария – двадесетина лева за десет зара си е сериозна инвестиция в нещо, което има само визуално значение за играта. Макар да са доста, доста яки, зарчетата на Steamforged Games не гарантират, че ще уцелвате повече (за жалост)!

Последното нещо, от което със сигурност ще се нуждаете, са Guild Plot картите. Описани в края на правилата, те често се забравят, но имат значителен ефект върху геймплея на Guild Ball – те са балансиращ елемент, който помага много след като знаете основите на играта. Официалното тесте на играта е доста скъпичко за това, което представлява, така че това е още един елемент, който препоръчвам просто да принтирате.guild ball GB-Accessories-Plots

Следва да имате предвид, че макар закупуването на голяма част от изброените горе аксесоари за Guild Ball да не е задължително, от по-голяма част от тях със сигурност ще имате нужда по време на игра. Дали ще изберете сами да си ги принтирате или изработите, или да ги закупите отнякъде, трябва да се приготвите за това, че ще ви трябват под някаква форма.

Бъдещето на Guild Ball

guild ball Hunters-TeamБроени седмици остават до излизането на втори сезон на Guild Ball. В него ще видим не само изцяло новата фракция на Ловците (Hunter’s Guild), нови капитани за всички отбори и нови plot карти, но и нещо много по-важно за организираната сцена. Тъй като Guild Ball е силно състезателна игра, която предполага организирани съревнования, правилата за турнирите са също толкова важни, колкото и всичко останало. В Сезон 1 видяхме няколко формата за лига, които обаче са предимно насочени към състезанията в малки мащаби.

С разрастването на играта Steamforged Games явно са преценили, че е време за нови формати, които да бъдат пригодени както за повече играчи, така и да предлагат нещо повече от обикновена организация и правила за турнири. Тъй като все още не мога да споделя конкретна информация от кухнята, мога само да ви кажа, че това означава обвързването на турнирните правила с историята на Guild Ball. И по-конкретно – със задкулисните машинации на Гилдиите и борбата за влияние между тях извън терена! Което е добра новина за хора като мен, които се кефят безкрайно много на историята на играта.

С настоящата четвърта статия завършвам обстойното си ревю на Guild Ball. Надявам се с него поне малко да съм запалил интереса ви към играта. Тъй като впечатленията ми са разхвърляни в материалите от предишния месец, няма да пиша стандартно заключение. Всичко, което искам да кажа сега е, че Guild Ball е една невероятна вселена и страхотна игра, подходяща за всеки, който търси интересно състезателно предизвикателство, комбинирано с история на ниво. Ако искате точно това, не се колебайте да пробвате играта сами тук. Ако пък имате нужда от каквито и да е разяснения или се интересувате от демонстрация, не се колебайте да се свържете с мен чрез методите за контакт по-долу.