Нека да спрем до тук и да изясним нещо – Adrenaline е настолна игра, която симулира видео игра, в която участниците контролират фигурки и се бият на въображаема арена. За да я спечелят, те се стремят да вземат мнозинство в определени зони, които зони всъщност са останалите играчи и които тичат из арената. А, да… и всичкото това го правят чрез карти, които симулират оръжия… Заболя ли ви главата? Мисълта ми е, че комбинацията от механики в Adrenaline може да звучи абсурдно, но всъщност работи прекалено добре. Тръгвайки от идеята, че участниците се награждават за всяка точка поражение, която нанесат, а не само на killshot принцип, играта създава атмосфера, която е едновременно тактическа и динамична, без да губи усещането на първоизточника си (fps игрите).
Тъй като Adrenaline симулира free for all режим (всеки маризи всеки), нужна и много яко реализирана е балансиращата функция – когато се „съживите“ след приятелско поступване, носите по-малко точки в следващи схватки. Така Adrenaline гарантира, че всеки от участниците ще получи нужното „внимание“ от останалите. Заедно с това същата е и вграден таймер на играта, защото с реализирането на определен брой убийства, тя свършва, както е характерно за „класическо евро“, с броене на точките.
Едно от яките неща, които не мога да пропусна в Adrenaline е причината играта да носи това име. С повечето щети, които получавате от враговете си, се усилват ефектите на действията, които можете да ползвате – така наречените adrenaline actions. Това отново е самобалансиращ се елемент на играта, който предотвратява фокусирането на един играч прекалено много от останалите. Още по-подсилени действия получавате в последния рунд на всеки мач – final frenzy рундът ви позволява да изпълните непосилни иначе задачи, тъй като предусещате края на играта!
Основната причина, поради която харесвам Adrenaline е заради големия набор от оръжия. Не говоря само за чисто разнообразие от карти, а по-скоро за ефектите им и стила на игра, който те предлагат. Макар да има сходни оръжия, няма две еднакви, следователно всяко от тях променя преживяването ви по уникален начин. Можете да вземете оръжия за близък бой и да гоните опонентите си из арената, да се фокусирате върху стрелбата от разстояние или пък върху експлозивните инструменти за наказване на повече от един враг едновременно. Наличието на класически за fps игрите оръжия като railgun и rocket launcher е чист fan service от страна на Czech Games Edition – всеки уважаващ себе си шуутър фен ще се изкефи искрено на това намигване!
За разнообразието на самите оръжия помагат два много яки мини елемента на Adrenaline – маркирането и системата за презареждане. Последната използва три цвята кубчета и въвежда интересно темпо в играта. Тъй като искате да стреляте колкото се може повече, трябва да обръщате внимание на цветовете на кубчетата с патрони, които събирате, а от време на време се налага да изгубите някой друг ход само за презареждане. За щастие това е постигнато доста елегантно и не забавя динамиката на Adrenaline, а дори напротив – презареждането спомага за fps преживяването. Маркирането пък е начин да „подготвите“ по-сериозни щети върху мишената си, като едновременно с това служи за допълнително насърчаване на играчите да се пуцат (не че има нужда, де). То внася в Adrenaline още един слой на комбинативност – този път между самите оръжия.
Нещо, което не ми допадна в Adrenaline е тясната арена. Осъзнавам, че тя поддържа играта оспорвана и бърза, но открих, че в доста от случаите участниците нямат кой знае какви тактически решения при изпълнението на ходовете си, защото почти винаги могат да стигнат всеки от останалите. Задачата при движението е по-скоро в това да достигнете определени кубчета с патрони, а не толкова да си осигурите видимост до някоя приятна мишена.
Макар да не е игра, която се изчерпва бързо, Adrenaline притежава няколко варианта, идващи в кутията. Познатият ни от fps игрите domination е един от тях – той добавя допълнителен начин да отбелязвате точки, като контролирате определени зони на арената. От моите тестове стана ясно, че това не променя чак толкова геймплея, което не е изначално лошо – просто е внесено малко разнообразие. Същото важи и за варианта с кулите. Възможността да добавите бот пък балансира малко игрите с трима, но тогава се налага да следите допълнително и неговите показатели.
Adrenaline със сигурност ще бъде един от хитовете на 2016-а. Играта разчита на първо място на привлекателната тема, но това не значи, че тя е единственото ѝ оръжие. Обикновената, но нестандартна за ситуацията area control механика пасва учудващо добре върху бруталната и силно състезателна обстановка, която темата създава. Макар да е налице много конфронтация, тя не се усеща като ощетяваща част от играчите, тъй като в Adrenaline има редица елементи, целящи балансирането на геймплея. А всичко до тук са просто излишни думи – не разбрахте ли, че в Adrenaline може да се пуцате жестоко, бе? Какво повече искате?
Семейни играчи – Едва ли
Символиката може да се стори проста на хардкор геймърите, но ще дойде в повече на семействата. Also, кръв и убийства навсякъде!
Социални играчи – Едва ли
Adrenaline няма елементи на социална интеракция, но най-странното е, че такава е налице – най-вече по адрес на роднините на играчите…
Стратегически играчи – Да
Не се лъжете от лъскавата тема – Adrenaline е стратегическо евро, което е решило, че класическите за жанра тематики са скучни. И с право!
Casual играчи – Може би
Използвайте темата, за да грабнете тази група от играчи. Докато разберат, че играят евро, ще е твърде късно!
Hardcore играчи – Може би
На пръв поглед типична hardcore игра, Adrenaline може би е една идея по-простичка, отколкото биха искали тези играчи.