
Rivian разкрива три нови, по-малки електрически SUV: R2, R3 и R3X
Главният изпълнителен директор и основател на Rivian RJ Scaringe в Калифорния разкри нови допълнения към моделната гама на стартъпа за електрически превозни средства. Новият по-малък EV ще започне с цена от $45 000, когато бъде пуснат в продажба. Това е планирано за 2026 г.
На пръв поглед на R2 и Rivian R1S споделят много сходни детайли, но при по-внимателно вглеждане ще започнете да откривате разликите. Не само отличителните дневни светлини на Rivian, но и цялостната форма на автомобила говорят за иновации в дизайна. Новата кола ще бъде по-къса както на дължина, така и на височина. Тук се предлагат само два реда седалки, а не три, както беше при предходните модификации.
Повече комфорт
Подобренията в името на удобството включват чифт жабки под таблото и фенерче, което се съхранява във вратата. Стъкленият заден прозорец може да се спусне, за да позволи достъп до товарното пространство. И двата реда седалки се сгъват, в случай че искате да лагерувате в колата си или да превозвате повечко багаж.
Разнообразни конфигурации
Rivian ще създаде три различни конфигурации на задвижването на R2. Версия с един двигател и задвижване на задните колела. Модел с два двигателя и задвижване на всички колела и опция с три двигателя. И трите автомобила ще предлагат най-малко 482 км обхват с едно зареждане. Тримоторният R2 може да ускори от 0–60 mph за по-малко от три секунди.
Батерията използва по-голям формат 4695 цилиндрични клетки. R2 ще влезе в производство в първата фабрика на компанията в Илинойс. Резервациите за R2 вече са в ход с депозит от $100. Доставките са планирани за първата половина на 2026 г.
Изтичане на информация
Въпреки че вече разполагаме с някои подробности относно R2, компанията предотврати това да се случи за друг предстоящ модел. Все пак е ясно, че можем да очакваме чифт още по-малки електрически кросоувъри, наречени R3 и R3X.
Подобно на R2, тези два нови модела използват една и съща платформа от среден размер. За сравнение, по-голямата платформа е в основата на R1S, R1T и Rivian Delivery Van. R3 и R3X запазват отличителния светлинен подпис на Rivian, но избягват копирането на силуета на по-големия SUV. Последният прилича повече на Fiat Panda или Lada Niva.
R3 има междуосие, което е 125 мм по-късо от това на R2. Ще се предлага в същите три варианта на задвижване и ще има повече от 482 километра пробег. R3X е много подобен на R3, но с разширения на калниците и заден спойлер.
Подобно на по-големите R1 и R2, R3 и R3X има товарен багажник отпред. Предните и задните седалки се сгъват за осигуряване на повече товароносимост. Стъклото на задната врата се отваря независимо от люка, което ви позволява да превозвате разнообразни полезни товари.
R3 и R3X ще се произвеждат в новата фабрика на Rivian в Джорджия. Към монета не е известно, кога ще започнат доставките или колко ще трябва да платите, за да имате такъв в гаража си.
За колко време ще зареждаме?
Бързото зареждане с постоянен ток и на трите модела трябва да отнеме по-малко от 30 минути, за да се зареди от 10 до 80%. Колите ще разполагат с портове за зареждане J3400.
Не само по отношение на производителност и възможности, но и с конкурентни цени, колите обещават да се превърнат в достъпни за много хора. Дизайнерски и инженерни екипи са изключително фокусирани върху стимулирането на иновациите не само в характеристиките на продукта, но и в нов подход към производството за постигане на драматично по-ниски разходи.