Компанията формира продуктова група за изграждане на AI инструменти за бизнеса

Meta създава ново продуктово звено за разработване на AI инструменти за 200 милиона фирми, които използват нейните приложения. За да стимулира растежа на рекламите, трябва да инвестира в бизнеса, който използва платформата за взаимодействие с клиенти. Новата продуктова група за бизнес AI ще бъде ръководена от Клара Ших. До скоро тя беше главен изпълнителен директор на Salesforce AI.

Ших ще отговаря за разработването и осигуряването на приходи от инструменти в портфолиото на Meta за AI, които са предназначени специално за бизнеса. Пример за такъв тип продукт е новият бизнес AI chatbot на Meta. Той позволява на фирмите да настроят свои собствени AI chatbots, за да говорят с клиентите си и да улесняват транзакциите в WhatsApp и Messenger. Ших не само ще отговаря за изграждането на нови инструменти, но трябва да накара бизнеса да ги приеме.

Бизнесите, използващи Image Generation (инструмент за създаване на реклами, управляван от изкуствен интелект), отбелязват 7% увеличение на реализациите. Именно тук компанията вижда своите предимства.

Нови възможности

Още през 2019 г., много преди Meta да пусне каквито и да било инструменти за изкуствен интелект, бившият главен директор по приходите на Facebook Дейвид Фишер сподели, че ако могат да обслужват повече бизнеси с безплатни инструменти, след време те могат да растат, наемат и подкрепят повече общности.

Meta вярва, че тези най-нови постижения в AI представляват значителна възможност. Те ще стимулират повече ефективност и значително ще подобрят преживяванията, които предлагат на своите клиенти. Новата продуктова група ще помогне да се оживи въпросната визия.

Голямата картина

AI чатботът на Meta натрупа повече от 500 активни потребители месечно, откакто беше пуснат във Facebook, Instagram и WhatsApp през април. Той се захранва от големия езиков модел Llama с отворен код на Meta, който е изтеглен повече от 600 милиона пъти до момента.

Какво следва

Повечето от насочените към бизнеса иновации на Meta за AI досега са били съсредоточени около създаването и оптимизирането на реклами. Новата продуктова група ще изгради инструменти, които създават по-дълбоки взаимоотношения с клиентите извън рекламата.