
Новият дизайн на една от най-големите самолетни компании, може да промени схващането ни за летенето като цяло
Плановете на новия летателен апарат го оприличават повече на самолет от военновъздушните сили, но с него се прогнозира много по-ефективно осъществяване на полетите.
Maveric самолетът на Airbus
Една голяма разлика между сухопътните превозни средства и самолетите е, че има много по-малко иновации при последните за изминалите няколко десетилетия. За сравнение подобни наблюдаваме при автомобилите почти ежегодно. А не може да се твърди, че пътешествията по въздух са по-малко.
Аерокосмическата компания Airbus, иска да промени това. Техният MAVERIC няма да е готов да полети веднага, но перспективите със сигурност изглеждат много обещаващи и по-ефективни от досегашните модели самолети.
MAVERIC
Може би сте забелязали сравнително еднаквия дизайн на повечето летателни апарати. Единичен или двоен фюзелаж, който има прикрепени крила от двете си страни. Стандартно разположени двигатели под тях и разбира се изключително важната за управление опашна система. Има и някои изключения, но те се наблюдават именно, когато става дума за военните летателни средства.
Новият дизайн на Airbus, който може да революционизира летенето изглежда, че е извадил няколко страници от книгата на военния самолет и ги е превърнал в дизайн за едни от най-красивите и удобни търговски полети.
Новият прототип носи гордо името на валидиране и експериментиране за здрави иновативни контроли или MAVERIC. Той разполага със смесен дизайн при корпуса на крилото, където има минимално конструктивно разделяне между основата и крилата на самолета.
Основна кабина на MAVERIC
Интересното при тази иновативна технология е, че дизайнът трябва да включва повече вътрешно пространство от обикновеното фюзелажно разположение. Освен това, благодарение на впечатляващата си аеродинамика, той трябва да намали разхода на гориво с 20%. По-евтини и по-луксозни полети, как ви звучи това?
Вътрешно пространство
Макар и да изтича информация, не очаквайте скоро да се качите на подобно фантастично возило. Към момента може да наблюдаваме само мащабен модел, който се простира на 2 метра дължина и 3,2 метра ширина.
Все още е рано да се каже със сигурност дали иновативният дизайн на Airbus ще се наложи на практика. Но независимо от развоя на събитията, това е едно изключително амбициозно начинание, което насочва авиационната индустрия към разглеждането на нови и интересни възможности.
И с оглед на невероятно бързите темпове на развитие при технологиите, едва ли въздухоплаването ще остане непроменено още дълго време.