640-тонно желязно чудовище позволява бум в строежите

Китай стартира проект за нови сухопътни и морски маршрути, които да свързват около 70 държави – приблизително две трети от света. Това, което позволява на страната да инициира и осъществи този мащабен замисъл, са новоразработените строителни машини. Последните не само ускоряват строителните процеси, но водят до ефективност на разходите и ресурсите.

Iron Monster

SLJ900/32, известен като Желязното чудовище, е стъпка напред в конструкцията на мостове. Подемната машина повдига, пренася и поставя сглобяеми и релсови участъци в пълна дължина при скорост от 5 км/ч, без да има нужда от продължителен процес за монтаж на място.

Тъй като необходимостта от повече сухопътни и морски маршрути се увеличава непрекъснато, страната има нужда от все по-прогресивни машини, за да ускори темпото на изпълнение. Iron Monster, заедно с други машини, е изобретен, за да изпълни целта за свързване на три континента в морска и сухопътна мрежа.

Един от екземплярите на SLJ900/32 е най-дългият пътно-релсов стоманен арков мост в света. Преди Yibin Jinsha пътуването между провинциите Съчуан и Гуейджоу в Китай е отнемало по 12 часа. Сега очакваното време за пътуване е сведено до три часа. Друг пример е високоскоростен железопътен проект, който свързва Вътрешна Монголия и останалата част от страната като част от визията на Китай за високоскоростна железница с дължина 30 000 км.

Как работи чудовището?

Машината за превозване и позициониране на мостове се движи чрез своите 64 напълно въртящи се колела, разделени на 4 блока. Процесът на строителство се състои в носене на гредите по целия път от самия ръб на моста до точката на монтаж. Там елементът ще бъде свързан към предварително определен стълб. След това с помощта на пневматична конструкция машината акостира към първия стълб, за да се разшири до втория. Захваща се към него и да поставя гредата. SLJ900/32 продължава със същите стъпки при следващия сегмент.

По-ефективно

Страховитата машина изисква много по-малко човешки ресурси в сравнение с мостовите конструкции позиционирани със стандартен кран. Iron Monster изисква екипаж, който да ръководи целия процес, но също почистването и поддръжката на различните части. Работата на екипа започва, когато машината поеме сегмента и цялата процедура се повтаря до завършването на моста.

Машината се доказва като ефективна поради пестеливото използване на човешки ресурси, елиминирането на разходите за скъпо скеле и увеличеното темпо на изпълнение на проекта. Освен това теглото й от 640 тона изисква мостовете да издържат повече от максималното натоварване, което се счита за неочаквана добавена стойност и води до по-голяма безопасност на съоръженията, изградени с тази машина.

Честа подмяна

За съжаление, парите и технологията, използвани за изграждането на тези машини, трябва да се повтарят на всеки четири години. Техният живот не им позволява да полагат повече от 700 до 1000 участъка. За изпълнението на подобен лимит е предвиден приблизително такъв период от време.