
Камионите ще черпят енергия от опънати над пътя кабели
През декември миналата година в Германия бе открит участък от шест километра на Siemens eHighway. Пътят, вдъхновен от линиите на електрическите влакове, струва на министерството на околната среда 14 милиона евро. Той е в процес на тестване до 2022 година, след което ще бъде взето решение дали проектът да се разшири.
Siemens в полза на намалени вредни емисии
Програмата, наречена Elisa (електрифициран иновативен интензивен трафик в Autobahn), е проект, спонсориран от министерството на околната среда, включващ гиганта на електрониката Siemens и властите от провинция Хесен, където се провежда.
670-волтови надземни кабели зареждат камионите посредством проводникови пръти, прикрепени към покрива им докато се движат. Въздушните кабели с постоянен ток позволяват на електрическите камиони да изтеглят енергия и да презареждат батериите в движение. Разходите за разработването на камион от този вид възлизат на 70 милиона евро. Изчисленията показват, че ще се спестят 20 000 евро от гориво за всеки 62 100 мили.
Стремежът на Германското министерство на транспорта е 80% от трафика на камиони в страната да бъде електрифициран. Целта е ограничаване на вредните емисии.
Siemens проучи eHighway в Карсън, Калифорния, през ноември 2017 г. Германия отвори първата си секция „eHighway“, която позволява на хибридните товарни автомобили да зареждат батериите си, докато са в движение.
Камионите, които имат пръти от проводници, наречени пантографи, добавени към горната част на кабината, трябва да се движат с по-малко от 56 мили в час, за да се свържат успешно. Ако водачът се завърти наляво или надясно, докато е свързан с кабелите, той няма да се отдели. Когато са свързани, те работят само на електроенергия. Когато се върнат към нормалната магистрала, превключват обратно към своите хибридни двигатели.
Адаптиращи се производства
Германия е похарчила и 70 милиона евро, за да създаде специален хибриден камион Скания и Фолксваген за електромагистралата. Проектът е предназначен за свързване на морските пристанища с градовете.
Вече се строят още две аналогични магистрали. Едната се намира в северната част на Шлезвиг-Холщайн, другата е в Баден-Вюртемберг, в югозападна Германия.
Страната заяви, че иска да намали емисиите на парникови газове с 40% до 2020 г.; с 55% до 2030 г. и до 95% до 2050 г. в сравнение с нивата от 1990 г.