Те ще се предлагат в платформата на Lyft

Клиентите на Lyft в Маями ще могат да използват такси подкрепено от Ford и Volkswagen. Това е поредният ход за предоставяне на автономни превозни средства за обществено ползване.

В продължение на години Ford обещава, че ще стартира мащабен бизнес с автономни превозни средства, включително роботизация и доставка без шофьори. Производителят на автомобили заяви, че ще използва специално създадено автономно возило без волан или педали, за да засили търговските си амбиции, които тепърва ще бъдат разкрити.

Сделката с Lyft е първият знак, че Ford все още се опитва да изпълни обещанията си въпреки закъснението. Размерът на флота отначало ще бъде скромен, като през следващата година ще има по-малко от 100 превозни средства. Автомобилният гигант полага основите за разпределянето на 1000 автономни коли на множество пазари в рамките на следващите пет години.

До края на годината автономните превозни средства ще се предлагат на платформата Lyft в Маями. Ако клиентите са в рамките на определена географска област, ще им бъде предложен избор да се возят в автономно превозно средство до местоназначението си.

Съобщението също така сигнализира, че въпреки че продава своя бизнес за самоуправление на Toyota, Lyft все още е заинтересован да запази позицията си в AV индустрията. Компанията няма да има пръст в развитието на технологията, след като преотстъпи отдела си за автономни изследвания от ниво 5, като собствеността на Toyota за 550 милиона долара.

Конкурентът Uber също продаде автономното си подразделение за превозни средства в опит да акцизира губещите пари от своя бизнес. Миналата година Uber отстъпи своя AV проект на Aurora. Последният е стартъп основан от бившия ръководител на проекта за самоуправление на Google.

Пасивен играч

Lyft не е просто пасивен играч в тази сделка. Компаниите са подписали споразумение за достъп до мрежа, което ще даде на фирмата 2,5% дял в Argo в замяна на данните за самоуправление. Ford, Argo и Lyft казват, че ще използват информацията, генерирана от Маями, за да разберат как да развият мащабен бизнес с роботизирани автомобили.

Argo ще използва услуги и данни за автопарка от Lyft, които ще му позволят да преодолее предизвикателствата, пред които са изправени други автономни компании за превозни средства, като се съсредоточи върху това, къде могат да изградят устойчив бизнес и да потвърдят внедряването чрез локализирани данни за безопасност.

Argo тества четвърто поколение превозни средства в Маями, Остин и Вашингтон през последните няколко години, както и в Питсбърг, Детройт и Калифорния. Компанията също подготвя автономна услуга за транзит и доставка с VW в Германия, използвайки своята автономна технология от пето поколение. Тя ще стартира през 2025 година.