Да, правилно прочетохте и не, не е първи април. И аз проверих календара. На конференцията Web Summit в Дъблин вчера, вицепрезидентът на Facebook Дейвид Маркъс сподели пред присъстващите най-новата инициатива на компанията, свързана с предоставянето на реклами. От тази седмица брандове ще могат да изпращат реклами на потребители през Messenger.

Рекламирането в чат приложението на социалната мрежа обаче си има ограничения — не всяка компания ще може да ви изпраща съобщения. Първо в Timeline ще се появят нов тип реклами, кликайки върху които ще бъдете отвеждани директно в чат с представител на съответния бранд. От там нататък тази компания получава възможността в бъдеще да ви изпраща реклами директно в Messenger. Така че ако сте се допитвали до някоя страница в чата преди, тя ще може да започне да ви изпраща такива реклами още от тази седмица (стига да си плати за това, разбира се).

Питате дали има как да спрете тези реклами? Не и преди да ги получите, за жалост. Първо, важно е да отбележим, че няма как компании да ви спамят просто така — трябва или да сте се свързвали с някоя през чата в миналото, или да щракнете върху някоя от новите реклами в Timeline. Колкото до блокирането, такова също е възможно. Ако някой ви изпрати реклама и започне да ви пише по този случай, имате възможност да блокирате разговора и да не получавате повече съобщения от въпросния бранд.

Маркъс сравнява новия тип чат реклами с no-reply рекламните имейли, които някои от нас получават, когато са се абонирали за онлайн магазин например. Не мисля, че това е същото, но какво ли разбирам аз…