
[cquote]Харесванията във Facebook са като кредитните карти[/cquote]
Facebook въведе like бутона през 2009 година. В продължение на вече 4 години това привидно обикновено бутонче се превърна в неизменна и основна част от социалната мрежа. Реално погледнато то завладя и цялата мрежа под една или друга форма. Въпреки, че в Twitter например такъв бутон липсва, там поставянето на туитове в графата „любими“ играе същата роля. A и на всеки, пристрастен към социалните мрежи Интернет потребител, му се е случвало поне веднъж да поиска да хареса даден туит. Действието „харесване“ се превърна в основен мерител за успех, а липсата на своеобразен антоним на този бутон пък все още пази компании, личности, продукти и т.н. от привиден провал.
Хората обичат да харесват дадени неща и в Интернет, и в реалния живот, защото така се чувстват щастливи. Да харесаш означава, че си открил смисъл в нещо. Добронамерени ли са обаче харесванията ни във Facebook, когато все още има неща, които бихме искали да запазим в тайна или поне да не споделяме на всеослушание? Едно е ясно – така както пазим кредитните си карти, така трябва да наглеждаме и харесванията си в социалната мрежа, ако желаем да запазим индивидуалността си или просто, ако не искаме да станем част от поредната таргет група.