
След като Facebook позволиха на благотворителни организации да събират дарения чрез социалната мрежа още през 2015 година, днес компанията пусна нова функционалност — възможност за набиране на средства от страна на обикновени потребители.
Функционалността прилича много на платформата GoFundMe, в която хора могат да събират дарения за лични каузи, като дори работи по същия начин.
Първоначално Facebook ще позволяват кампании само от няколко вида — разходи за образование, медицински разходи, медицински разходи за домашни любимци, нужда от помощ след кризи и бедствия, лични спешни случаи, както и помощ след смърт в семейството. Все още няма информация, но е възможно в бъдеще да има и още достъпни видове кампании.
Разбира се, както можете да се досетите, услугата ще бъде пусната за всички потребители в САЩ. Все още няма информация дали в останалите части от света тя също ще бъде налична на по-късен етап.
Както се вижда от скрийншотите, идеята е следната — инициаторът на кампанията стартира специална страница, в която може да опише нуждата си. Там автоматично се появява бутон „Donate“, чрез който желаещите могат да изпратят каквато сума пари пожелаят. Facebook няма да получават процент от даренията, но инициаторите няма да могат да се възползват от цялата сума — 6,9% от цялата сума, плюс 0,30 долара на транзакция, ще отиват „за обработка на плащанията, проучване на кампанията и защита от измама“, споделят от социалната мрежа. За сравнение, от GoFundMe таксуват за същото 7,9% плюс 0,30 долара на дарение (поне в САЩ).
Освен всичко останало, с новата функционалност става възможно потвърдени страници да събират средства за определени организации с нестопанска цел в Live Video стриймовете си.