След като дълго време отричаше, че има проблем със споделянето на лъжливи новини, Facebook най-накрая предприе първата крачка към борбата с тяхното разпространение. В официален блог пост вицепрезидентът на Facebook Адам Мозери разказа за действията, които социалната мрежа ще предприеме.
Компанията ще използва четири различни инициативи, благодарение на които се надява да се пребори с измамните новини — „easier reporting“ (по-лесно докладване), „flagging stories as disputed“ (отбелязване на новини като оспорени), „informed sharing“ (информирано споделяне) и „disrupting financial incentives for spammers“ (нарушаване финансовите стимули за спамери).
Марак да не е много ясно как ще работи последното, за останалите имаме достатъчно информация от Facebook. По-лесното докладване ще става като на потребителите се даде повече свобода да отбелязват дадени заглавия като неверни (скрийншотът по-долу).
Отбелязвайки че не е медийна институция, Facebook сподели още, че ще работи съвместно с т.нар. независими fact-checking компании. Между тях са ABC News, Politifact, FactCheck и Snopes. Конкретно ABC News самостоятелно обявиха, че ще впрегнат цял екип да работи по проверяването на информацията за споделяни новини, уточнявайки че Facebook не им плаща за това.
След като дадени заглавия бъдат оспорени, те ще получават флаг, или таг, който да показва на потребителите, че не са верни. Освен това предупреждение за измамното съдържание ще се получава и при опит за споделяне на дадената статия, като самото споделяне няма да бъде спирано.
Повече за това как ще работят функционалностите нагледно, вижте в краткото видео от Facebook по-долу.