През последните няколко дни няколко потребителя са попаднали на запитване от страна на Facebook, относно това дали дадено заглавие на статия звучи правдоподобно или е объркващо. Все още няма официална информация от страна на Facebook, но се предполага, че промяната е свързана със скорошните обвинения в невъзможност за контрол над измамните новинарски материали.
От известно време социалните мрежи биват нападани за това, че не могат да се справят с разпространението на лъжливи новини. Особено разпространявани бяха такива свързани с изборите в САЩ преди седмици.
A Facebook survey to see how accurate a Rolling Stone headline is. Pizzagate shows that information on social media fucking matters. pic.twitter.com/i4PIsbFhYF
— Jorge (@iamjorgecamargo) 5 декември 2016 г.
Както се вижда от скрийншота, допитването се появява под определени статии, споделени във Facebook. В случая до момента са били забелязани общо три такива — едно под статия на Rolling Stone, едно свързано с материал на The Philadelphia Inquirer и за статия на английския Chortle. Оказало се, че всичките три са напълно достоверни, но действията от страна на социалната мрежа биха могли в бъдеще да ограничат разпространението на измислени новини и т.нар. clickbait — объркващи заглавия, които те карат да кликнеш, за да разбереш за какво става въпрос.
В информационен блог пост по-рано тази година Facebook обявиха, че продължават да се борят с clickbait споделянията и новата стратегия изглежда продължава тази идея. Да се надяваме, че този тип постове наистина ще намалеят с времето, защото не можете да отречете, че са крайно досадни.